Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Så då verkar det som att problemet ligger på bränslet som inte kommer. Jag hade tänkt be dig köra tändning 10 sec, av, tändning 10 sec av några gånger. Då bygger pumpen verkligen tryck. Försök seadn starta. Det kan vara så att när det är kallt ute så blir det vakum i systemet av olika anledningar (läckage nånstans, eller om man har felaktig bränslelock). Då det är stora tempskillnader kan dessa problem bli värre.
Användarvisningsbild
av lennarte
TioTusenKRBil skrev:Jag hade tänkt be dig köra tändning 10 sec, av, tändning 10 sec av några gånger
När du slår på tändningen så går pumparna någon sek. för att du ska veta att systemet fungerar. Detta gäller dock inte alla, om det är fel på ECU eller annat vet jag inte. Vissa har den funktionen och andra har det inte. Min 745-a har inte den funktionen, men trycket kommer omedelbart så det spelar ingen roll. Även om min bil stått en vecka i minusgrader så startar den på 2 - 3 motorvarv, fast jag kör på E85
av Volvo5555
Har inte rört bilen på 3 dagar och gick ut nu och testade med ett annat bränslerelä och då startade den i princip direkt sedan tog jag det gamla relät och satte i en annan 940 och då ville inte den starta så då var ju detta problem löst tack för alla tips👍🏽

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]