EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Jmill
Läste nu på bla carup.se att Polestar 3 gör sista testerna innan det är dags för produktion som beräknas starta Q1 2024, det bör väl gälla EX90 också? Någon som hört något nytt?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Nu ringde Volvo mig för att berätta att min order, som jag lade i november 2022, har blivit uppskjuten 6 månader. Det är ju inga nyheter, men när jag frågade honom om ungefärligt leveransdatum trodde han på slutet av 2024.

Heja! Troligen inte före 2025, alltså. Över 2 år från beställning till leverans.
Användarvisningsbild
av leiwi
volvoamatören skrev:Nu ringde Volvo mig för att berätta att min order, som jag lade i november 2022, har blivit uppskjuten 6 månader. Det är ju inga nyheter, men när jag frågade honom om ungefärligt leveransdatum trodde han på slutet av 2024.

Heja! Troligen inte före 2025, alltså. Över 2 år från beställning till leverans.
uppskjuten i sex månader och leverans i slutet av 24 , för mej betyder det uppskjuten i minst ett år!!!!! Snacka om att yra
av Hertsh
När vi la beställning var det officiellt produktionsstart v36 i år (dvs en dryg månad sedan) och första leverans i Sverige runt Mars-April 2024. Nu säger de leverans i slutet på 2024. Det är med andra ord cirka 6 månader senare (möjligen upp till 9). Bilen kommer som årsmodell 2025 men det säger inte mycket för Volvo har den "goda" smaken att byta årsmodell när vi andra äter sill och dricker nubbe...
av Gripp
Jag fick besked igår att beräknad leveranstid om man beställer idag är 19 månader. Med sedvanliga förseningar läser jag det som 24 månader, vilket innebär att jag hinner "förbruka" en bil under tiden. Det lutar åt att jag gör en beställning inom kort men köper en EV9 under tiden (har en beställning på en sådan redan med beräknad leverans nästa vecka, vilket iofs inte lär ske....).
Fråga om de kunde låsa inbytespris på min XC90 fram till leverans av EX90, men de var de inte sugna på. :-D
av Jacobsson
Har efter några år utanför Volvos (och detta forums) värld börjat kika på en EX90. Flera handlare har lagt ”förorder” med leverans i slutet av sommaren 2024. Det går fortfarande ändra spec på bilen.
Men om jag läser rätt här så ser det inte så ljust ut med leverans 2024, eller vad tror ni?
Lågt batteri ibland

Nej, han skriver ju att generatorn ger 13,5 Volt[…]

Köpråd XC70

Danskarna nöjer sig med Euro 5 och partikelfi[…]

Ligg en kvart med 3000-3500 varv/minut, och se om […]

Volvo App, fjärrkontroll

@Xanthopteryx , kan mycket väl vara så[…]