Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1553362
Original grenrör har en "T3" fläns som inte passar vanliga T3. För att fixa detta så planar man flänsen (har en sk labyrinttätning om jag minns rätt). Det du kan göra med en adapter är att du bultar fast den med vanliga T3 turbosar. Behövs inte svetsa om du klämmer fast den korrekt med bultarna. Tänk på att original pinnbult kan behövas bytas ut.
Bästa hade varit att plana turbo och topp sidan av grenröret. Då vet du att det inte är skevt (brukar vara det faktiskt, många som missar att plana toppsidan).
av volvo944080601
#1556061
@TioTusenKRBil, fortsätter på denna tråden nu då jag har krångel med 940n samma setup som förut men den tvekar vid gaspådrag har gjort det ett bra tag efter den tvekat till typ 1 till 2 sekunder så sticker han på som vanligt
av volvo944080601
#1556062
har fått hem gröna r spridare som jag ska montera någon dag men känns knappast som det är lösningen hade det varit dåligt med soppa hade den väl inte gått bra efter den tvekat
av TioTusenKRBil
#1556215
Ja du det är högst diffust att den "tvekar". Går ju inte precis att diagnosticera en motor via en chatt. Öppna motorhuven och kolla responsen för hand utan belastning och ta det därifrån?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Pålitliga motorer?

5 cylindrig diesel är säkert kort

Det sa gubben (fd mekaniker) som hjälpte mig […]

Hur känns systemet nu när du kört e[…]

T-map sensor

Tack!