- lör 18 feb 2023, 23:21
GTE hade vi som hyrbil när vår var inne på skadeverkstad och vi mätte väl upp ca 65% på el den veckan, aningen mer om bilen hade varit fulladdad vid hämtning. Upplevelsen var då att det var lite för kort, speciellt när det dessutom var på hösten och ännu inte speciellt kallt. Sen tappar vi ju fyrhjulsdriften som jag nu insett är ruskigt trevligt
Vi fraktar skåp i bagaget varje dag som du kanske skull utrryckt dig
Bara att våra skåp har päls och springer jävligt fort. Hade vi varit villiga att ge upp baksätet så visst, då hade vi haft betydligt större urval, men det vill vi inte idag. Så en model 3 funkar inte, men annars absolut en bil som börjar närma sig prismässigt.
Lövet skrev:Din snittförbrukning indikerar verkligen att du har perfekt körcykel för en elbil. Det måste vara mycket kortkörningar och värmare för att nå den förbrukningen. Jag låg på 0,67 lit/mil med min Passat 4M i snitt. Men precis som du säger, det är ju en klen tröst om det blir för mycket pengar i mellan. Men du kan inte titta på hybrid? En Passat GTE torde inte bli så jättemycket pengar i mellan. En tidig Tesla 3 SR kostar ju inte så mycket längre hellerÖver ca ett års tid nu så har vi ett snitt på 0,75. Visst, det blir väl en del turer till lokala butiken och värmaren har gått aningen mer än nödvändigt, men överlag så har vi ändå 1,5 mil som minst in till stan, längre då beroende på vart vi ska, så jag tycker vi borde ligga bättre till. Över 0,9 är vansinne tycker jag, men nu har det varit två gånger på kort tid.
GTE hade vi som hyrbil när vår var inne på skadeverkstad och vi mätte väl upp ca 65% på el den veckan, aningen mer om bilen hade varit fulladdad vid hämtning. Upplevelsen var då att det var lite för kort, speciellt när det dessutom var på hösten och ännu inte speciellt kallt. Sen tappar vi ju fyrhjulsdriften som jag nu insett är ruskigt trevligt

Vi fraktar skåp i bagaget varje dag som du kanske skull utrryckt dig

Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018