- ons 23 aug 2023, 20:40
#1552530
Hej forumet.
Jag har en gammal Volvo XC70 2,4t 2001 som avverkar tändspolar på löpande band.
Problemet började för kanske 1500 mil sedan. Bilen började misstända vid belastning och motorlampan blinkade. Bytte ut den trasiga tändspolen och bilen gick bra i kanske 40 mil sen dog ytterligare en. Bytte även ut den och bilen gick bra i några mil och felet återuppstod.
Jag tänkte då: jag byter ut alla nu för bilen har ju ändå gått över 40k mil. Så jag köper alla nya, ett billigt budget märke, men dom ser okej ut och bilen går bra. Ända till den börjar hacka igen och problemet är tillbaka.
Tänkte då att nu får det bli original (begagnade från en lågmilare) för det var ju ändå något billigt eftermarknads märke jag köpt.
Nu har felet kommit tillbaka igen och nu har jag kanske kört 70 lugna mil på original spolarna.....
Vad i hela h*lvete är det för fel? Vad är det som gör att min bil dödar tändspolar? Någon som varit med om något liknande?? Hel skumt problem
Jag har en gammal Volvo XC70 2,4t 2001 som avverkar tändspolar på löpande band.
Problemet började för kanske 1500 mil sedan. Bilen började misstända vid belastning och motorlampan blinkade. Bytte ut den trasiga tändspolen och bilen gick bra i kanske 40 mil sen dog ytterligare en. Bytte även ut den och bilen gick bra i några mil och felet återuppstod.
Jag tänkte då: jag byter ut alla nu för bilen har ju ändå gått över 40k mil. Så jag köper alla nya, ett billigt budget märke, men dom ser okej ut och bilen går bra. Ända till den börjar hacka igen och problemet är tillbaka.
Tänkte då att nu får det bli original (begagnade från en lågmilare) för det var ju ändå något billigt eftermarknads märke jag köpt.
Nu har felet kommit tillbaka igen och nu har jag kanske kört 70 lugna mil på original spolarna.....
Vad i hela h*lvete är det för fel? Vad är det som gör att min bil dödar tändspolar? Någon som varit med om något liknande?? Hel skumt problem