Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

flärpen som man ska dra i för att fälla fram nackstödet gick av, så jag kan inte fälla fram nackstödet för att vika ner ryggstödet korrekt.

Så finns det något sätt att demontera bort det bakre nackstödet, så jag kan fälla fram ryggstödet ordentligt vid transporter ?

/ Christian
erikrobert skrev:flärpen som man ska dra i för att fälla fram nackstödet gick av, så jag kan inte fälla fram nackstödet för att vika ner ryggstödet korrekt.

Så finns det något sätt att demontera bort det bakre nackstödet, så jag kan fälla fram ryggstödet ordentligt vid transporter ?

/ Christian
Har samma problem med vänster sida på min. Kollade runt lite i VIDA men hittar bara stroppen för höger sida. ?:-/ Kan det vara samma på vänster?
Bilagor
BakVÄ.JPG
BakVÄ.JPG (186.93 KiB) Visad 2734 gånger
BaksäteVIDA.JPG
BaksäteVIDA.JPG (232.12 KiB) Visad 2716 gånger
Du tittar på "85 Inredning" och sedan på "Baksäte tvådelat". Om du istället går till "88 Invändig utrustning" så hittar du ett eget avsnitt för just "Nackskydd". Där finns den stropp som helt klart måste avse just nackskydden. Om jag minns rätt finns det också en stropp att dra i för att fälla fram sittdynan och det skulle kunna vara den som avses på den bild du postade. Men det ser hur som helst ut att vara samma del/artikelnummer.
Jag kollade nu och det är samma art nummer på stroppen. Frågan nu är hur man byter den. Ser nästan ut som att man måste bort med hela bakstycket på sätet enligt bilderna. Hittar inget i VIDA om det iallafall. Ska upp på Volvo idag och kolla om dom har någon låsknapp till sätet och om dom har stroppen, kan fråga om dom vet hur man byter den.
Bilderna på exploded view av sätet, är det någon länk på internet ?
Hur får jag också del av den ?

Kolla på den här youtube länken. Den avser uppenbarligen inte vårt problem, men det där sätet verkar ha enb hemmagjord lösning med en ståltråd.

Mitt vänstra nackstöd går inte fälla ned. Farsan som hade bilen innan lät laga samma fel på volvo, det var dyrt och det höll väldigt kort tid innan det slutade funka igen. Nu tar jag bort sittdynan helt när jag ska fälla, men det är lite omstäldligt. Så går detta laga enkelt vore det en fördel. När jag drar i stroppen händer ingenting.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]