NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen tvär dog när vi körde med den, enda felet vi hittade var matarslangen till diesel filter hade lossnat.
Monterade slangen, luftade fyllde på diesel i filter men startar inte. körde diagnos fick felkod på spridare. bytte alla spridare, fick ny felkod på styrenhet till spridare, har bytt reläet men nu har jag fått en ny felkod på hastighetsmätaren,att nu har startspärren gått in finns det någon som kan tala om för mig hur jag får bort den
MvH Kent
Hur luftade du den? Sög du via returen för att få ur all luft? Dessa bilar har ingen elpump i tanken utan en mekanisk förpump i högtryckspumpen och den orkar inte lufta ett tomt system (även om man fyllt filtret)

Gällande startspärren så måste behöver du läsa ut felkoder med ett seriöst diagnosverktyg. Du skriver att du fått felkod på motorstyrenheten, inte har du väl bytt den till en annan?
De är lite sega om man har fått luft.
Skulle tro att att lite startgas så är bilen igång. Ibland får man hjälpa till med lite startgas, bromscleaner och hålla kvar den på tomgång en stund med hjälp av små sprut med gasen till och från.
. Tror inte spridarna va fel egentligen. Om du hitta en bränsle slang som va loss så e garanterat felet där.
Lycka till
Jonas_latt skrev: mån 26 jun 2023, 20:51 De är lite sega om man har fått luft.
Skulle tro att att lite startgas så är bilen igång. Ibland får man hjälpa till med lite startgas, bromscleaner och hålla kvar den på tomgång en stund med hjälp av små sprut med gasen till och från.
. Tror inte spridarna va fel egentligen. Om du hitta en bränsle slang som va loss så e garanterat felet där.
Lycka till
Har luftat och använt startgas tänder inte
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??