Kolla i t.ex. den här PDF broschyren på XC60 MY2018 vilka utrustningsnivåer osv som finns, tror inte det skiljer så värst på MY19 och MY20.
https://autocatalogarchive.com/wp-conte ... 018-SE.pdf
Luftfjädring skulle jag nog skippa för att få en sak mindre som kan strula även om luftfjädring nog är bekvämt.
B5 eller D4? B5:an har ju mer kraft så om man t.ex. drar lite tyngre släp ofta kan nog en B5 vara att föredra ur den synvinkeln. Med D5:an får man AWD medan D4 finns med och utan AWD.
Har du långa ben så kolla upp sätesdynan, Comfortstolarna (som ingår i utrustningsnivån Inscription) har dynförlängare man kan justera (har det i min V90 T6 Recharge MY22 Inscription).
Mer allmänt: provkör i alla hastigheter, även högre, så du kan hitta om bilen har vibrationer, ett inte helt ovanligt problem på en del Volvo på SPA plattformen. Orsaken kan vara många förstås men bättre upptäcka sånt innan man köper.
Panoramatak skulle jag nog skippa också bara för att slippa ev. kostnader om stenskott eller annat problem med sådan i och för sig rätt snygg och bra finess. Har Panoramatak själv, men tror inte det blir nån mer bil med det.
Om du gillar lyssna på musik i bilen så kolla vilken ljudanläggning det är i bilen. Jag har nåt som heter Harman Kardon ljudanläggning i min V90, är hyfsat. Det är mellannivån för den årsmodell jag har.
19 tum hjul (eller större) gör sig allt lite bättre på en XC60 som har rätt stora hjulhus. 18 tum kan se lite fjuttigt ut kanske?
Däck till en XC60 som ju har lite större däck är väl knappast billigt så är de slitna så får väl prislappen justeras därefter.
Tänker du köpa av handlare eller privat? Är väl rätt skönt ha skydd av nya Konsumentköplagen om man köper av handlare.
Lycka till!
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.