Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1183158
Skelefteå och Västerås kvar i gallringen. Ska bli intressant om det blir skelefteå som får det då blir man involverad genom jobbet....igen.

Fan, jag får vibbar till Northland resources om och om igen ju mer jag läser om detta. Men det var få som var skeptiska då ochså.
#1183185
Derank skrev:Fan, jag får vibbar till Northland resources om och om igen ju mer jag läser om detta. Men det var få som var skeptiska då ochså.
De har väl inte en krona själva utan vill att någon annan ska satsa kulorna och ta risken. Det är ju alltid ett varningstecken.

Surfa på medietrenden och sug ut någon miljard av våra skattepengar från någon statlig investeringsfond så drar man till ett skatteparadis sedan.
Användarvisningsbild
av joel80
#1183323
Byggs många batterifabriker nu. Mercedes håller på med en i Tyskland, en annan står precis klar i Bulgarien (tveksamt där hur gröna dom batterierna kan vara.. Bulgarien är inte känd för ren el.). Förhoppningsvis förändras elproduktionen snabbt närmsta åren nu också. Energisektorm kommer också förändras stort närmsta tiden.

Jag tror det kan bli en rätt lönsam affär för staten och samhället/oss med en stor batterifabrik I landet.
#1543757
Gammal tråd men nu högst aktuell.

Nu går det inte längre att bygga och beställa Volvobilar med dieselmotorer.
För V90 finns det enbart B4 bensin som alternativ om man vill ha en billigare bil än T6/T8 som börjar på 625K och för XC60 gäller B5 AWD bensin om man vill komma billigare undan än T6 för 656K.

R.I.P Volvos dieselmotorer....
#1543767
Ska dom slopa reduktions plikten nästa är lär ju Volvo hamna på efterkälken. Då blir ju diesel 5 - 6 kr billigare per mil än bensin....... :-o :-o
#1543770
Ja vi får se hur det blir, många andra tillverkare behåller dieselmotorn på den svenska marknaden.
Bland annat har BMW kvar den stora 6an i 3-serien (330d och M340d) och Mazda har nyligen lanserat CX-60 med en 6-cylindrig dieselmotor kombinerat med mildhybrid, 2,5 ton på kroken och malus på under 10K.

På den tyska marknaden finns till och med V90 CC kvar på bygg-sidan, men det kanske är en tidsfråga även där...
#1543850
lennarte skrev: fre 09 jun 2023, 20:36 Ska dom slopa reduktions plikten nästa är lär ju Volvo hamna på efterkälken. Då blir ju diesel 5 - 6 kr billigare per mil än bensin....... :-o :-o
Stora delar av de där 5-6 kronorna är nog mest slopad uppräkning av priset, så det enda som lär hända är att priset inte går upp på ett par tre år eller så..

Men hoppas kan man ju alltid, hoppas att priset går ner alltså..
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]