Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av StefanNkpg
#1535466
Ok, men då hoppas jag att bakre tätningen på min bil är i så pass bra skick så att den kan återanvändas. Samt att det går att få tag i en ny om den är kass :-)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1535632
StefanNkpg skrev:Ok, men då hoppas jag att bakre tätningen på min bil är i så pass bra skick så att den kan återanvändas. Samt att det går att få tag i en ny om den är kass :-)
Biltema har, och dom kostar inte mycket.
av StefanNkpg
#1541566
Hej!

Skulle skruva dit mitt främre avgasrör jag köpt från skroten idag, men det sket sig. Visade sig att röret var c:a 5 cm för kort, och grövre än det trasiga som satt på bilen. Så jag fick snällt skruva tillbaka det gamla. Min fråga är om jag kan skarva på skroten-röret på något sätt, vad heter det-skarvmuff eller liknande?
Mvh Stefan
av TioTusenKRBil
#1542226
du kan göra allt du kan göra.. skarva, svetsa, lappa osv. Fabricera fritt! Det är ju bara avgaser som ska skickas genom en tunnel i slutändan.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1542246
Det är dock noga att det blir tätt. Annars skickar lambdasonden fel slgnaler till ECU
av hakano
#1543176
Jag hade också ett hål där på min. Hittade en rörbit på jobbet med ungefär samma diameter på röret som avgasröret. Kapade ur en lagom stor fyrkant av det röret som täcker hålet och lite till utanför.
Smetade på avgaspasta runt hålet, la dit plåten ovanpå, centrerade så gott det gick, la en avgasklamma runt om hela avgasröret och drog åt. Klart!
av StefanNkpg
#1543384
Själv kröp jag till korset och köpte rätt rör från Rejmes. Säljaren sa på telefon att det skulle vara det korta röret, så någon har väl bytt bakåt i tiden. Men nu sitter det långa på plats!
av hakano
#1543430
StefanNkpg skrev: mån 05 jun 2023, 10:02 Själv kröp jag till korset och köpte rätt rör från Rejmes. Säljaren sa på telefon att det skulle vara det korta röret, så någon har väl bytt bakåt i tiden. Men nu sitter det långa på plats!

Vad var det för pris?

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]