PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av hakano
#1543461
lennarte skrev: tis 06 jun 2023, 06:35 Som jag skrev, det gick att beställa till när du beställde bilen ny
Du får ju fortfarande hålla isär vad som är fabriksmonterat från början och standardutrustning för bilen och vad som monteras i efterhand hos en återförsäljarverkstad.

Du kunde ju beställa en bil med i princip Volvos alla tillbehör som fanns i tillbehörskatalogen men det stod en kille hos återförsäljaren och monterade på dessa tillbehör på bilen långt efter att bilen lämnat fabriken och levererats dit där nya ägaren bor och börjat rulla för egen maskin. Det här blir ingen original standardutrustning för den här bilen. Det är efterhandsmontering av original tillbehör som gjorts någon gång under bilens livstid. Ingen skillnad mot att man själv åker till Volvohandlaren och handlar tillbehören över disk och åker hem och står på garageuppfarten och monterar på dessa.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1543474
hakano skrev:Du får ju fortfarande hålla isär vad som är fabriksmonterat från början och standardutrustning för bilen och vad som monteras i efterhand hos en återförsäljarverkstad.
För mig är det samma sak. Köper jag en ny bil så ser jag det som originalmonterat i det skick den är när jag hämtar ut den.
T.ex har min 745-a saker som inte var standard på andra 745-or. Skulle inte det vara originalmonterat då??
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]