- mån 05 jun 2023, 20:11
#1543421
Hej!
Pojken har bytt div topplockspackningar etc på sin 945, efter återmontage vill inte startmotorn dra.
Direkt efter montage så försökte startmotorn, men efter han justerade kamremsläget (sitter väl givare som kan strula tänkte vi?)så är det tvärdött. Hittade en kontakt han glömt, men lika.
Är nyfiken hur solenoiden fungerar, jag antar den ska få 12v vid start för att då den grova kabeln matar in sin 12, men redan i läge 2 på tändningen får jag 12v på solenoidkabeln, borde inte det bli vid läge 3 (startläge)?
Behöver tändningen vara i läge 2 om man "tjuvkopplar" + direkt på solenoidens anslutning? Lät som det klickade i solenoiden (relä i min värld
) men inget mer.
Pojken har bytt div topplockspackningar etc på sin 945, efter återmontage vill inte startmotorn dra.
Direkt efter montage så försökte startmotorn, men efter han justerade kamremsläget (sitter väl givare som kan strula tänkte vi?)så är det tvärdött. Hittade en kontakt han glömt, men lika.
Är nyfiken hur solenoiden fungerar, jag antar den ska få 12v vid start för att då den grova kabeln matar in sin 12, men redan i läge 2 på tändningen får jag 12v på solenoidkabeln, borde inte det bli vid läge 3 (startläge)?
Behöver tändningen vara i läge 2 om man "tjuvkopplar" + direkt på solenoidens anslutning? Lät som det klickade i solenoiden (relä i min värld

Volvo V70N Business -03
140 (d)ystra hästar,Marinblå metallic
140 (d)ystra hästar,Marinblå metallic