Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xandu
#158978
hade samma typ av problem för ca 2 år sen. det var en grå kabel som var av vid gångjärnet. letade efter ny kabelhärva på volvo verkstad och fick svar att man säljer inte kablaget eftersom de kan inte hitta art nr !!!!
löste problemet med lite eltejp och en tång.
Användarvisningsbild
av #27
#159061
xandu skrev:letade efter ny kabelhärva på volvo verkstad och fick svar att man säljer inte kablaget eftersom de kan inte hitta art nr !!!!
Är de sant då får dom lära sig att leta på rätt ställe...
av PLof
#1360523
Fick samma problem häromdagen med felmeddelande att bagageluckan är öppen och inget händer när jag trycker på knappen för att öppna bagageluckan i bilen eller på nyckeln. Hoppas det går att lösa efter att kolla kablarna men bara en fråga: Hur öppnar jag luckan för att kolla kablarna?
#1543397
Dra en kabel från den bruna kabeln som sitter med ett stift i bakrutan till andra sidan i bakrutan till den svarta kabeln som oxå sitter med ett stift inkopplad till bakrutan så löser det problemet. Vad jag tror kopplingen gör är att man kopplar förbi meddelandet för larmet och därav meddelandet i displayen om "Bagagelucka öppen". Allt fungerar normalt efter denna kabeldragning.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]