Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1542741
Om man ska regla upp en vägg, vad är då enklast att använda sig av?
av berrabus
#1542758
Lövet skrev: Tvärtom enligt oss. Om den har den förbrukningen 1% av tiden säger det väldigt lite.
Absolut, om vi skall ta det till extrema ytterligheterna så kan den dra 0.0 också, i nerförsbackarna.
Kan inte tänka mig att ngn anger vad ens bil förbrukar baserat på 1% av tiden eller i nerförsbackar.
av berrabus
#1542759
Derank skrev:Om man ska regla upp en vägg, vad är då enklast att använda sig av?
Reglar förstås :)
Annars reglar man inte.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1542793
berrabus skrev: tis 30 maj 2023, 07:45
Derank skrev:Om man ska regla upp en vägg, vad är då enklast att använda sig av?
Reglar förstås :)
Annars reglar man inte.
Men köp inte en XC70 för att köra reglarna i, det blir löjligt dyrt.
av hakano
#1543179
Köpte en XC70 2015 för 15 månader sedan. Tur man slapp värsta priserna då...
Storservad och påkostad en del kort före mitt köp. Bl.a. ny vindruta och ett par nya dörrlister.

En enägarsbil. Inom släkten. Inte någon pedantskött lågmilare (18500) som bara stått inne i garaget...men väl omhändertagen och alltid inlämnad till samma mekaniker på Volvo.
En ärlig bil...men med lite (för) mycket finesser för min del.
Kör inte så mycket med den själv. Blivit kanske 150 mil hittills i min ägo varav det mesta förra sommaren.
Höjer statusen på den lite vartefter. Fått nya fjädrar bak. Nya yttre styrleder. Nytt startbatteri. Nya sköldar, skivor, belägg fram. Bak står på tur.
Helt nybes u.a.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1543187
hakano skrev: lör 03 jun 2023, 17:05 Köpte en XC70 2015 för 15 månader sedan. Tur man slapp värsta priserna då...
Storservad och påkostad en del kort före mitt köp. Bl.a. ny vindruta och ett par nya dörrlister.

En enägarsbil. Inom släkten. Inte någon pedantskött lågmilare (18500) som bara stått inne i garaget...men väl omhändertagen och alltid inlämnad till samma mekaniker på Volvo.
En ärlig bil...men med lite (för) mycket finesser för min del.
Kör inte så mycket med den själv. Blivit kanske 150 mil hittills i min ägo varav det mesta förra sommaren.
Höjer statusen på den lite vartefter. Fått nya fjädrar bak. Nya yttre styrleder. Nytt startbatteri. Nya sköldar, skivor, belägg fram. Bak står på tur.
Helt nybes u.a.
Grattis!
Hade tänkt att byta V70:n mot en XC70 för ryggens skull, men hann inte innan priserna stack iväg så vansinnigt. Att hitta massiva rostskador bakom tröskelkjolarna totalförstörde hela tidsplanen...

Men samtidigt så vet jag ju att när bilen är fixad igen kommer den vara bättre rostskyddad än ny, och det lär ju gömma sig rätt mycket skit bakom all plast på XC70 också.
Kollade på två XC60 -17 häromdagen, båda var riktigt fula och rostiga i framskärmarna när man kollade noga. Fullpackade med smuts innanför givetvis. Den ena begär de 240000 kr för.
av hakano
#1543271
MarcusJ skrev: lör 03 jun 2023, 18:39 Grattis!
Hade tänkt att byta V70:n mot en XC70 för ryggens skull, men hann inte innan priserna stack iväg så vansinnigt. Att hitta massiva rostskador bakom tröskelkjolarna totalförstörde hela tidsplanen...

Men samtidigt så vet jag ju att när bilen är fixad igen kommer den vara bättre rostskyddad än ny, och det lär ju gömma sig rätt mycket skit bakom all plast på XC70 också.
Kollade på två XC60 -17 häromdagen, båda var riktigt fula och rostiga i framskärmarna när man kollade noga. Fullpackade med smuts innanför givetvis. Den ena begär de 240000 kr för.
Tackar!

Man kan undra om det är lönt att lämna in en sån här bil på hel underredsbehandling...eller det kanske inte är några rostburkar dom här bilarna...
av UnleashFusion
#1543273
hakano skrev: sön 04 jun 2023, 10:47
Man kan undra om det är lönt att lämna in en sån här bil på hel underredsbehandling...eller det kanske inte är några rostburkar dom här bilarna...
Det är alltid lönt med underredsbehandling om du tänkt behålla många år framåt. ser ingen nackdel med det.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 28

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]