hakano skrev: ↑lör 03 jun 2023, 17:05
Köpte en XC70 2015 för 15 månader sedan. Tur man slapp värsta priserna då...
Storservad och påkostad en del kort före mitt köp. Bl.a. ny vindruta och ett par nya dörrlister.
En enägarsbil. Inom släkten. Inte någon pedantskött lågmilare (18500) som bara stått inne i garaget...men väl omhändertagen och alltid inlämnad till samma mekaniker på Volvo.
En ärlig bil...men med lite (för) mycket finesser för min del.
Kör inte så mycket med den själv. Blivit kanske 150 mil hittills i min ägo varav det mesta förra sommaren.
Höjer statusen på den lite vartefter. Fått nya fjädrar bak. Nya yttre styrleder. Nytt startbatteri. Nya sköldar, skivor, belägg fram. Bak står på tur.
Helt nybes u.a.
Grattis!
Hade tänkt att byta V70:n mot en XC70 för ryggens skull, men hann inte innan priserna stack iväg så vansinnigt. Att hitta massiva rostskador bakom tröskelkjolarna totalförstörde hela tidsplanen...
Men samtidigt så vet jag ju att när bilen är fixad igen kommer den vara bättre rostskyddad än ny, och det lär ju gömma sig rätt mycket skit bakom all plast på XC70 också.
Kollade på två XC60 -17 häromdagen, båda var riktigt fula och rostiga i framskärmarna när man kollade noga. Fullpackade med smuts innanför givetvis. Den ena begär de 240000 kr för.