Doomis skrev:Malmstroem skrev:Naturligtvis går det tekniskt att fixa.
Tyvärr blir det svårt att lösa för en rimlig kostnad.
Jag räknar kallt med att snart tappa VOC på min V40 -17. Det blir att använda det manuella tiduret till värmaren.
Fast du har TEM3G så du kan om du vill uppgradera till TEM4G.Det går att göra på alla Sensus Connect bilar oavsett generation. Den är fortfarande lite dyr men några bilar kommer ju skrotas ur innan 2025 så det är bara hålla utkik.
Hei, dette her stemmer ikke helt. Det finnes ingen TEM4G for det europeiske markedet, kun for det amerikanske og nord-amerikanske. Hadde de brukt samme frekvenser på 4G som oss hadde det nok vært mulig å bruke modulen, men det gjør de altså ikke. Sendte en e-post til utvikleren av TEM3G/TEM4G som bekreftet dette.
Jeg liker derimot idéen om å utvikle et alternativ. Det skal være teknisk mulig å lage en enhet som er tilkoblet CAN-bus som kan gjøre alt det TEM3G kan, men da må man logge trafikken som kommer via TEM3G så man kan finne ut hva som aktiverer hva. Det sto på planen hos meg å skaffe en CAN-logger, men dessverre har TEM3G-en min tatt kvelden og jeg vet ikke om jeg får erstattet den. Det er uaktuelt å betale over 16000 NOK for en ny når den likevel slutter å fungere i 2025 når GSM stenges ned.