NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mastercar
#1535889
Hej,

jag planerar på att byta bil och har börjat snegla på V50. Finns det någon som har erfarenhet kring att ha en Bugaboo Fox 2/3 i bagaget och en barnstol i baksätet. Hur är utrymmet? Får vagnen plats?

Dela med av era åsikter
Användarvisningsbild
av HCP
#1535912
Den ser ut att vara 90cm hög ihopfälld med hjul och sittdelen monterad, det kan nog bli lite tajt för en V50
bredd o djup klarar du dig på.

Är inte säker, kommer jag ihåg de kan jag mäta invändigt men 900mm låter väldigt högt.
Användarvisningsbild
av HCP
#1535990
Mastercar skrev: fre 31 mar 2023, 00:28 om liggdelen och chassit tas isär, får de plats bredvid varandra?
Fanns ingen information där jag kikade om hur bred liggdelen är.
Mina barn är 14 nu så det var ett tag sedan jag hade vagn där :-D

Hittade lite data
Höjd öppning lucka: 68.5cm
Bredd öppning lucka: 100cm (som bredast)
Djup i botten på bagageutrymmet: 95cm
Bredd: 950cm
Lasthöjd: 68cm

Snabböversatte från inches så de kan diffa nån cm hit eller dit.
Men underdel + liggdel är nog att glömma.

Jag har baslåda som är 50cm djup dikt-an mot baksätet och jag har cirka 40-ish cm kvar, så de 95 stämmer nog bra.
Sen lutar bakrutan ordentligt också så de 95 kan nog inte användas fullt ut av något som bygger på höjden.

Det kan kanske gå att bara ha underdelen längst in och sen krångla in liggdelen på trekvart sista biten, men jag skulle inte göra det. Risken är att man förstör tyget eller nåt fastnar så man skadar vagnen när man ska pussla in den.

V70 eller XC70 vore nog mer lämpad för en familjepulka
av Mastercar
#1536026
HCP skrev: fre 31 mar 2023, 08:49
Mastercar skrev: fre 31 mar 2023, 00:28 om liggdelen och chassit tas isär, får de plats bredvid varandra?
Fanns ingen information där jag kikade om hur bred liggdelen är.
Mina barn är 14 nu så det var ett tag sedan jag hade vagn där :-D

Hittade lite data
Höjd öppning lucka: 68.5cm
Bredd öppning lucka: 100cm (som bredast)
Djup i botten på bagageutrymmet: 95cm
Bredd: 950cm
Lasthöjd: 68cm

Snabböversatte från inches så de kan diffa nån cm hit eller dit.
Men underdel + liggdel är nog att glömma.

Jag har baslåda som är 50cm djup dikt-an mot baksätet och jag har cirka 40-ish cm kvar, så de 95 stämmer nog bra.
Sen lutar bakrutan ordentligt också så de 95 kan nog inte användas fullt ut av något som bygger på höjden.

Det kan kanske gå att bara ha underdelen längst in och sen krångla in liggdelen på trekvart sista biten, men jag skulle inte göra det. Risken är att man förstör tyget eller nåt fastnar så man skadar vagnen när man ska pussla in den.

V70 eller XC70 vore nog mer lämpad för en familjepulka
Mycket bra beskrivet, tack! Då är det inte så optimalt med en V50 just nu. Kollar V70 istället. Skadar inte med mer utrymme.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen