Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1535944
Vi är nog lurade
Jag har varit i kontakt med Here som är kartleverantör och dom känner uppenbarligen inte till något sådant här fel
Volvo verkar inte ha meddelat problemet till Here utan bara tagit chansen att skylla på "kartleverantören"
Nedan kan ni se svaret från Here
Dear Mr. V

We are contacting you from HERE Technologies.

As HERE does not change the position of all cameras in the Europe map, it is most likely that there is an issue in the (possibly changed/updated) system software or navigation application.

Please, send us 2 or 3 sample location in your area where you noticed this problem (for verification). Please, also send us pictures from the system showing the installed map database version and the version of the system software or navigation application used.

With kind regards,

HERE Customer Service
Användarvisningsbild
av leiwi
#1536008
Uppdate
Jag har nu skickat uppgifter till Here för verifikation , men som man ser i deras mejlsvar är felet inget dom känner till utan dom tror att felet ligger i mjukvaran för navigationen som dom inte är ansvariga för. Jag ser fram till svar från Here vad dom kan komma fram till
Användarvisningsbild
av Ted68
#1536022
leiwi skrev:Vi är nog lurade
Jag har varit i kontakt med Here som är kartleverantör och dom känner uppenbarligen inte till något sådant här fel
Volvo verkar inte ha meddelat problemet till Here utan bara tagit chansen att skylla på "kartleverantören"
Nedan kan ni se svaret från Here
Dear Mr. V

We are contacting you from HERE Technologies.

As HERE does not change the position of all cameras in the Europe map, it is most likely that there is an issue in the (possibly changed/updated) system software or navigation application.

Please, send us 2 or 3 sample location in your area where you noticed this problem (for verification). Please, also send us pictures from the system showing the installed map database version and the version of the system software or navigation application used.

With kind regards,

HERE Customer Service

Det är väldigt märkligt att inte Here känner till detta. Det är exakt samma fel i deras Navigations-app (Here WeGo) som jag har i mobilen.
Så nog känner Here till detta.
Det är nog bara det att infon inte nått ut till alla i kundtjänst, det är ju som vanligt med kundtjänst
Senast redigerad av 1 Ted68, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sewen
#1536035
@Ted68, Ja asså kundtjänst borde heta ledningstjänst eller nåt. Numera känns det som företags kundtjänsters främsta uppgift är att fungera som ett filter för att stoppa konsumenters kontaktförsök med företagsledningar / ansvariga / de som faktiskt vet nåt.
Ganska säker på att genomsnittlige forumist här har mer kunskap om Volvos produkter än vad de som jobbar på deras kundtjänst har.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]