Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1535857
Hakar på här. Är det egentligen någon idé att byta batteriet och förlänga abonnemanget om/när nu 3G-näten fasas ut (finns ju annan tråd om det)? Fick larmet igår och prenumerationen går ut i höst.
av Doomis
#1535866
ChristerN skrev:Hakar på här. Är det egentligen någon idé att byta batteriet och förlänga abonnemanget om/när nu 3G-näten fasas ut (finns ju annan tråd om det)? Fick larmet igår och prenumerationen går ut i höst.
Bara för att batteriet är slut upphör inte ditt felmeddelande även om du avslutar eller förnyar abbonemanget.
Det har inget med saken att göra.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1535867
Är några år kvar så det är väl det bara du som kan svara på egentligen.

Men det är helt onödigt att ta ur enheten. Lossa handskfacket, ta bort luckan över batteriet och byt, sätt ihop, nolla räknaren.
#1535903
Doomis skrev: tor 30 mar 2023, 11:34
ChristerN skrev:Hakar på här. Är det egentligen någon idé att byta batteriet och förlänga abonnemanget om/när nu 3G-näten fasas ut (finns ju annan tråd om det)? Fick larmet igår och prenumerationen går ut i höst.
Bara för att batteriet är slut upphör inte ditt felmeddelande även om du avslutar eller förnyar abbonemanget.
Det har inget med saken att göra.
Jo, det är jag medveten om men eftersom abonnemanget löper ut i höst OCH batteriet förmodligen är slut och samtidigt ska ju 3G-nätverken vara utfasade till slutet av 2025 så undrar jag hur ni andra tänker. Att 3G ska vara utfasat till 2025 betyder att det redan från det gångna nyåret har börjat släckas ner. Dock vet jag inte vilken operatör VOC använder sig av för det är ju olika mellan de olika operatörerna.
Så, att betala kanske 7.000 för ett nytt batteri med installation + några hundra för förlängningen av VOC känns rätt dåligt när det kanske bara fungerar några månader till, eller kanske inte ens fungerar i höst?
Användarvisningsbild
av Momentum
#1535906
I USA har man gjort paket av nytt batteri, byte av HW och en förlängning av VOC
Man får hoppas att något liknade sker här
Så jag skulle avvakta lite, ta kontakt med Volvo och fråga status kring detta
#1535907
Momentum skrev: tor 30 mar 2023, 15:52 I USA har man gjort paket av nytt batteri, byte av HW och en förlängning av VOC
Man får hoppas att något liknade sker här
Så jag skulle avvakta lite, ta kontakt med Volvo och fråga status kring detta
Tack!

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]