Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
#1535765
Hej.

Jag märkte att rutan där bak kunde få för sig att trilla ner när som helst under färd :-/

Kände att knapparna inte gav någon respons så jag köpte en begagnad strömställare till förarplatsen.

Så nu är frågan hur sitter den fast i dörren .måste man ta isär hela dörrpanelen. :-(

Och det är inget speciellt man måste tänka på när man byter den.med batteri och sånt eller?

Volvo s70-98 det gäller.
av Erik Å
#1535767
Fönsterhisspanele är nedtryckt i hålet uppifrån, sen sitter det 4 st fjäderbleck runt kanten som låser.
Så i princip ska man kunna lirka upp den gamla utan att ta av dörrsidan. Men i praktiken är det lättare att ta av dörrsidan så man kan trycka ur brytarpanelen underifrån..
av pop
#1535769
Erik Å skrev: ons 29 mar 2023, 06:43 Fönsterhisspanele är nedtryckt i hålet uppifrån, sen sitter det 4 st fjäderbleck runt kanten som låser.
Så i princip ska man kunna lirka upp den gamla utan att ta av dörrsidan. Men i praktiken är det lättare att ta av dörrsidan så man kan trycka ur brytarpanelen underifrån..

Tackar.

Jag misstänkte att man bara kunde plocka den utan att ta bort dörrsidan.

Jag är inte så rädd att förstöra sidan så jag försöker att plocka den utan att ta bort sidan först :-D
av pop
#1535825
volvo94 skrev: ons 29 mar 2023, 12:56 Du får bort den "lätt" uppefrån, men använd inte någon mejsel utan demonteringsverktyg.
Från ex biltema. Artnr. 19-0018
Jag har faktiskt nått liknade verktyg hemma så det var ett bra tips :-D
av pop
#1535826
Lucif3r skrev: ons 29 mar 2023, 14:39 Annars tar det ju 2 sekunder att rycka loss dörrsidan i nederkant och sticka upp handen och trycka lös panelen underifrån.... Man behöver alltså inte bort med dörrsidan, även om det så klart är det absolut lättaste.
Tackar.
Ok .är det så lätt att rycka bort panelen så kanske man ska göra det istället. ;-)
Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]