Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alex1992
#1535697
Hej på er alla, nybliven Volvo-ägare här.

Köpte mig en V60 -21, tänkte att jag inte skulle bry mig om avsaknaden av smidig navigation då jag sällan körde på okända vägar. Men saker förändras och därför skulle jag behöva aktivera den här funktionen, tycker inte internetkartor gör ett bra jobb.

Jag har ringt runt till en massa verkstäder, de få som kan göra jobbet tar ungefär 7000kr för det. Vet ni någon verkstad eller privatperson med rätt verktyg runt Småland som kan fixa det för en billigare slant?

Även Smartphone-integration är av intresse.

Ber om ursäkt om jag lagt tråden fel.

Ha det!
Användarvisningsbild
av sewen
#1535790
Innan du bestämmer dig ska du vara medveten att med Smartphone-int så får du bara en liten karta på ungefär nedre halvan av centerdisplayen. Ingen uppe vid förardisplayen.
#1535834
Tycker sensus navi funkar alldeles utmärkt förutom senaste debaclet med fartkameror men detta är väl snart löst hoppas jag.. Köpte till detta på en Bilia-kampanj för 6300 kr men detta var för drygt två år sedan. Internet-maps som levererades som standard är ju ett skämt. Kommer ihåg att destinationen försvann när man tog paus och stängde av bilen bl a. Hade inte heller "destination up" utan bara "north up".
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar