Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
#1535350
Hej.

Ska kika på en S70 idag där det sitter såna styling strålkastare på och jag tycker inte det är snyggt :-o

Så hur svårt är det att byta strålkastare på en S70 -98?

Jag har dubbla tummar mitt i handen tyvärr :bored:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1535373
Blinkersern sitter bara med ett plastclips man trycker in, som troligen kommer gå av om dom är gamla :-D , sen drar man "bara" blinkersern rak ut. Men dom kan sitta rätt hårt, så risken att man sabbar *ännu fler* fästen är rätt stor :-D

edit: inga av fästena som ev. går sönder är av betydelse om du ska byta. Det betyder bara att blinkersern du vill bli av med inte går att återanvända på något enkelt sätt ;-)
av pop
#1535386
Lucif3r skrev: sön 26 mar 2023, 12:16 Blinkersern sitter bara med ett plastclips man trycker in, som troligen kommer gå av om dom är gamla :-D , sen drar man "bara" blinkersern rak ut. Men dom kan sitta rätt hårt, så risken att man sabbar *ännu fler* fästen är rätt stor :-D

edit: inga av fästena som ev. går sönder är av betydelse om du ska byta. Det betyder bara att blinkersern du vill bli av med inte går att återanvända på något enkelt sätt ;-)
Tackar.

Jag kan tänka mig att dom går av för dom blir ju sköra med tiden :x

Får försöka att ta det försiktigt ;-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1535392
Njae, majoriteten av blinkersen sitter i skärmen och frontkorgen. Det är bara 2 av.... 5? "fästen" som sitter i strålkastaren. Jag vill minnas att man ändå lär bort med blinkersen för att komma åt en bult till strålkastaren... Men det var några år sen jag hade bort strålkastarna :-)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]