Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av powerup
#1529445
Så fick vi äntligen vår XC40 idag. Beställde i slutet av mars 2022. Bara kört några mil men känns kanon. Så skönt lämna bensinaren bakom oss :-)
av Sevir
#1529633
Beställde C40 dagen innan bonusen togs bort. Står i tillverkningskö sen lång tid men appen säger maj. Volvo har sagt den är planerad nå min ÅF slutet av april och början av maj ska jag få den.

Så hålls det är det runt 6 månader leverans.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1529720
Samma här fast xc40 "p6" och mitten maj
av kattjaveln
#1531285
Snart dags att lämna Audi. Beställde MY23 XC40 i färgen Bright Dusk, April 2022. Nu äntligen så är den hos min Volvo-handlare sedan ungefär 1 vecka tillbaka. Står dock fortfarande leverans i mars, bör den inte va klar innan? Hur lång tid brukar de i snitt förbereda en upphämtning?

En bonus fråga, ni som har hund. Vilken bur är att rekommendera till bilen. Har en medium-stor hund (cockerspaniel).
av Sevir
#1531664
Av vad jag hört (och erfarenhet dock andra fabrikat) någon vecka eller två beroende hur mycket dom behöver för göra bilen leveransredo (eftermontering, mjukvara, rekond(?))

Jag är dock nyfiken hur länge det ska stå i appen att den är i tillverkningskö…
av Sevir
#1534410
Verkar som min order är 2v försenad. Så drygt.
av Sevir
#1534476
volvoamatören skrev:Var tillverkas XC40? Min bil har nu stått i "Transporteras" i snart en vecka ... Så långt är det inte från Göteborg. :)
Rätt säker den tillverkas i Gent, Belgien.
av Sevir
#1534590
SemiImbecille skrev:Beställd 8 November, stått som V20 hela tiden för leverans, hoppade till V21 och nu V22.
7/11 för mig. Hoppade från v18 till 20. Mailade Volvo för höra varför men det är väl pga hög belastning eller nåt.

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]