Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
#1530163
henrytuba skrev:Kan tillägga att jag har en V60 D5 laddhybrid som jag är nöjd med, men det är ju inte den motorkombinationen tråden handlar om...
Hade lätt köpt en sån, men på alla trådar om rasade AC-kompressorer verkar det nästan vara ett typfel. Sett flera som bytt tre gånger på samma bil BildBild Kanske något som är löst vid detta laget?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Malmstroem
#1530176
Det är väl samma typ av elektrisk kompressor som sitter i "alla" elbilar också. När de började användas på plug-in hybrider som Volvos D6 (också som "D5") var de inte direkt hållbara.

Förhoppningsvis har senare versioner blivit bättre. Jag har i alla fall inte hört mycket om havererade kompressorer vare sig på elbilar eller senare varianter av plug-in hybrider. Men det det betyder inte nödvändigtvis att det är löst för Volvos äldre hybrider...
#1530562
Har en my16 s60 CC D4 5cyl med BSR steg 1+ och jäklar den är rolig.......när den funkar.
Något i bilen drar helt ut batteriet utan förvarning, kan köra o köra och allt är fine.
För att komma en morgon och batteri är på 10v.....
Är uppe i 5 sådana tillfällen sedan jag köpte nytt bosch 90Ah för 3 lax i sep......jävligt irriterande.
Annars en grymt fin bil. Finns en massa tips på tuben, skruva loss MAP sensor och japps....var full med tjära.
Bytte och blev bra mycket bättre.
Sen att cross country sedan är fett snygg ......

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]