Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Phiclo
#1529916
Hej allihopa. Köpte nyss min första xc70 och har lite fel på den :-( efter ja hade köpt den av bilhandlaren så åkte ca 2dagar med den och sen från ingenstans så började alla varnings lampor lysa och hastigthets mätaren försvann men lyste fortfarande samt radion gick inte att stänga av eller fläkten. Stängde av bilen körde ca 10 min till å de hände igen. Ja böt ut batteriet för de va halvdåligt sen kollade ja laddningen å de va 15.3v på tomgång å 15.7 på 4-5k rpm. Har bytt generator och laddar lika högt. Va kan va fel
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1529927
Om det inte är något som kan räknas som naturligt slitage, så är det bara för dom att åtgärda ändå, oavsett vad dom tycker.

Så vida varudeklarationen (lagkrav att det finns från firma om jag inte minns fel) inte nämner felet.
av Doomis
#1529996
Jadu..Du skriver att du fick fel på bilen, sen bytt batteriet och sen generatorn. Men vaddå? är det samma fel fortfarande eller hur menar du?
Utan att läsa ut bilen felkoder så är det bara gissningar vad som kan vara fel på din bil. Det positiva är att du har en ny generator och ett nytt batteri i alla fall.
av Phiclo
#1529997
Ja åkte till Volvo för att få batteriet programmerat och felkoder utläst men de va inga felkoder som va permanenta. Skumt
Byta Mätarhus v70 2005

Hej alla. Jag har en fråga som jag undrar […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!