NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perty
#687144
Har en V50 -05 som plötsligt börjat krångla med fjärsstyrningen av låsen. Trodde först att batteriet i nyckeln var slut men det är likadant med reservnyckeln och med nytt batteri.

Det verkar som nyckeln fungerar bättre om jag står nära bilen, typ en meter. Längre bort funkar det inte (förr tog den ju på ca. 30m). Finns det nån antenn på bilen för mottagning av fjärrstyrningen som kan vara trasig eller vad kan det vara?
av gorstas
#1530004
Detta problem har jag också nu 11 år efter detta inlägg. Verkar hopplöst att få veta något om just detta problem. Var tusan sitter den detalj som ta emot signalen från fjärrkontrollen i nyckeln? Det vore intressant att få veta. Båda nycklarna har fått nya batterier och fungerar lika dåligt, vilket dom inte gjort förut. Tidigare kunde jag låsa eller låsa upp bilen på 30-50 meter, numera på 2 meter.
#1530041
Bara för att batteriet är nytt behöver det inte vara bra...
Hade samma problem. Mät batteriet i fjärrkontrollen.
Kontrollera så det inte är skador under "gummimattan" på kretskortet. Kan vara ärg/oxid

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]