Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1529805
Lim på drivaxeln anser jag är idiotiskt att ha. :-D
Det illa "problem" limmet eventuellt "löser"(ett litet klick-ljud när axeln nyper åt hjullagret, då det är ett litet litet glapp mellan splinsen på drivknuten och hjullagret) är inte värt huvudvärken det innebär vid nästa demontering...
Möjligt att det var störande när bilarna var sprillans nya, men nu så här minst 23år senare så finns det garanterat något annat på bilen som låter mer än det där lilla glappet :-D
#1529953
Tack för alla svar!! Verkligen värdefullt. Lutar åt att jag försöker byta spindelled själv, samt motionera bromsen. Sedan får en mekaniker byta hjullager,eftersom de verkar vara det svåraste!

Bilen står still ganska ofta, kör väl några gånger i månaden
av volvo94
#1530019
Byta hjullager kan nog vara lika "lätt" som att få ordning på bromsarna, är kolven rostig så är det nog bara att byta ok.
Och som av Lucif3r skrev, hoppa över att limma lagret för det försvårar om det behöver tas bort igen.
#1530783
Till råga på allt så har någon stulit min fönsterlist som sitter på förardörren (mellan glas och metall på utsidan). Går ju inte att köpa längre vad jag förstår... Hur hade ni gjort i väntan på att få tag på en ny, jag vill ju inte att det ska läcka in vatten i dörren... Kan man tejpa eller sätta för något annat?

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]