Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
#1530017
Någon som vet om Volvo kommer att implementera visning av förbrukning el i realtid i körläge Pure exempelvis?
av andTa
#1530088
8 v till leverans och i dag kom mejlet jag inte ville ha. Det vill saknas Driver Awareness på bilen pga brist.
Måste bestämma mig under veckan om jag vill tacka ja eller nej till bilen. Kompensation endast 5000kr.Kan avbeställa utan avgift.
BLIS och Cross Traffic Alert är ju funktioner jag vill ha, men kanske klarar mig utan.
Så vad ska man göra? Några andra som har drabbats?
av ansjo
#1530109
6 veckor kvar till leverans och inget mail….
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1530121
7 veckor på min och inget mail ännu, kan ändra på min order fram till torsdag den 9 feb.
av OFra
#1530129
Hej någon annan än jag som upplever att batteriet inte laddas till sin fulla Kapacitet. Kollade i eon appen och såg att bilen laddat 2 kwh mindre än batteriets kapacitet. Batteriet var tömt innan laddning
av OFra
#1530130
andTa skrev: tis 07 feb 2023, 15:03 8 v till leverans och i dag kom mejlet jag inte ville ha. Det vill saknas Driver Awareness på bilen pga brist.
Måste bestämma mig under veckan om jag vill tacka ja eller nej till bilen. Kompensation endast 5000kr.Kan avbeställa utan avgift.
BLIS och Cross Traffic Alert är ju funktioner jag vill ha, men kanske klarar mig utan.
Så vad ska man göra? Några andra som har drabbats?
Jag hade samma problem 2021.. jag förhandlade till mig ett par vinterdäck utöver den lilla kompensationen.
av NyXC60Recharge
#1530171
Hej, fick mail av Volvo att BLIS uteblir med 5000 som ersättning. Ska kontakta min säljare för att "undersöka"....
Till er som ska få leverans innan sommaren och inte hört från Volvo ang. BLIS skulle jag kontakta säljaren och fråga.
Drabbas det alla eller bara enstaka kunder??
Kan ni kontakta er säljare och återkomma?
av Jgo
#1530174
NyXC60Recharge skrev:Hej, fick mail av Volvo att BLIS uteblir med 5000 som ersättning. Ska kontakta min säljare för att "undersöka"....
Till er som ska få leverans innan sommaren och inte hört från Volvo ang. BLIS skulle jag kontakta säljaren och fråga.
Drabbas det alla eller bara enstaka kunder??
Kan ni kontakta er säljare och återkomma?
När min svåger beställde XC60 våren 2021 var han en av 10 kunder som fick med 360-kamera. Resterande fick kompensation alt. hoppa av från beställningen, så det kan mycket möjligt vara samma sak i detta fall. Men alltid bäst att kolla med säljaren.
av andTa
#1530189
Har pratat med återförsäljaren idag. Alla xc60 recharge byggt mellan v9-v16 blir utan Driver Awareness.
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 225

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]