Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
#1529782
Kombihusse skrev: lör 04 feb 2023, 12:42 Se där vad som dök upp idag på morgonen. 😊
Vilken app-version har du?
#1529824
Jag får upp "Driving Journal" i centerdisplayen med ett meddelande om att "Reseloggning är avstängt" och att jag ska gå till "Inställningar > Integritet > Volvos sekretessinställningar > Körjournal för att aktivera"
När jag försöker aktivera får jag upp en blå banner högst upp "För att ändra denna inställning, logga in på ditt Volvo-konto".

Var ska jag logga in? Hittar ingenstans i bilen att jag kan logga in då jag tror att jag redan är inloggad. Klickar jag på min profil och "logga ut" så hamnar jag på gästkontot men så fort jag växlar tillbaka till min profil så verkar den vara inloggad.
Någon som kan leda mig i rätt riktning ?

Har en V90 2022 med google.
#1529888
Nu är jag riktigt sur…
Har en XC40 Pure Electric -23 som förmånsbil i jobbet.
Har inte haft tillgång till körjournalen alls trots att ”Drivers Logg” funnits i displayen en tid.
Allt i appen och i bilen är inställt efter konstens, och återförsäljarens, anvisningar.

Nu har vi anslutit sambons telefon, om hon trots allt skulle vilja låna den nångång…o tror ni inte på fan att hon får upp fliken med körjournalen i sin meny!!
Med läggningar minst en månad tillbaka!

Nu har vi installerat om appen, gjort en ny parkoppling med bilen men inte får jag in det i min telefon inte.
Uppdaterade även telefonen med senaste IOS för säkerhets skull.
Vi har IPhone bägge två, jag en XR och sambon en 13, ska det verkligen ha nån betydelse?? Appen borde ju vara lika??

Nån som har en smart idé?

Blir ett syrligt samtal till återförsäljaren imorgon.. :mad:

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]