- sön 29 jan 2023, 12:41
Ja nu har man ju fått nya planer på bilen igen
Funderar på att eftermontera lite tillbehör/utrustning allt kommer att in handlas från bilskrotar
Detta gör jag och vill prova bara för det är kul mer eller mindre.
Men har tänkt att montera in en original telefon i bilen, krävs lite grejer å så men värt å testa, dock är dom ju ganska "värdelösa" stenålderstelefon med eget sim-kort från 05
men hade varit kul att få det å fungera
Lär väl få åka in till volvo å få mjukvaran nedladdad.
Det andra är att montera in backsensorer, dock är jag väldigt osäker om det går att göra på en tidig 04a, dom senare går det att göra på
det tredje som jag börjat lite smått med är att montera in nyckelavstängning airbag passagerarsidan, Där har jag fått in själva nyckelavstängningen kablaget till den var redan fördraget
men haha fick ju såklart en lysande airbag lampa direkt. Felet är (som jag redan räknade ut innan utläsning) är att PAD-lampan saknas/trasig, dvs den lampan i tak konsolen som talar om att passagerareairbagen är avstängd
så blir till att ta den med.

Detta gör jag och vill prova bara för det är kul mer eller mindre.
Men har tänkt att montera in en original telefon i bilen, krävs lite grejer å så men värt å testa, dock är dom ju ganska "värdelösa" stenålderstelefon med eget sim-kort från 05

Det andra är att montera in backsensorer, dock är jag väldigt osäker om det går att göra på en tidig 04a, dom senare går det att göra på

det tredje som jag börjat lite smått med är att montera in nyckelavstängning airbag passagerarsidan, Där har jag fått in själva nyckelavstängningen kablaget till den var redan fördraget

Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)