Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1529253
Finns det någon i detta forum som kan dela med sig av erfarenheter av bilklädseln som heter ”volvo city weave upholstery”?
Vi står ev i begrepp att köpa en xc60 från 2018 med den klädseln, och funderar på tåligheten i jämförelse med skinn.
#1529260
Fadernader skrev: tis 31 jan 2023, 19:12 Finns det någon i detta forum som kan dela med sig av erfarenheter av bilklädseln som heter ”volvo city weave upholstery”?
Vi står ev i begrepp att köpa en xc60 från 2018 med den klädseln, och funderar på tåligheten i jämförelse med skinn.
Har du möjlighet att provsitta på den klädseln? den är enligt min tycke ganska sträv och hård, inte min smak. tycker den är till och med hårdare än skinnklädsel och då kommer jag från ventilerade-softleather.(som är mjukare än skinn)
#1529406
Jag är nöjd med med den klädseln i min v60 2020.
Den känns relativt stryktålig jämfört med många andra tygklädslar. Jag föredrar tygklädsel före skinn men helst hade jag velat ha de nya ullklädseln.
Bilagor
84548669-7C94-4207-85CE-7BC747ADCCBC.jpeg
84548669-7C94-4207-85CE-7BC747ADCCBC.jpeg (4.95 MiB) Visad 696 gånger
406DEB8D-09F0-4251-B00D-ED3B07B19A05.jpeg
406DEB8D-09F0-4251-B00D-ED3B07B19A05.jpeg (4.22 MiB) Visad 696 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1529494
Elgasen,
Ovanlig klädsel. Piffar upp interiören. Och fläckar lär väl svårligen synas på en sån klädsel? Jag gillar tygklädsel bäst jag också, men senast när jag bytte till V90 (MY22) fanns visserligen ullklädsel men tyckte då att 17 tkr var lite väl saftigt för att få den tygklädsel. Förr var det tvärt om: dyrt med skinnklädsel och tygklädsel ingen extra kostnad. Idag verkar det tvärt om, i alla fall om man behöver komfortstolar med dynförlängning. Får se om det blir nån ny Volvo i framtiden om man skulle våga sig på ulltyget. Det är säkert både varmt och skönt att sitta på?
Om man idag lägger till ullklädsel Grey Ash på t.ex. en V90 får man även med växelspak av kristall från Orrefors (sån växelspak i kristall har jag idag på min V90, vacker växelspaksknopp).
#1529529
bem skrev: tor 02 feb 2023, 08:34 Om man idag lägger till ullklädsel Grey Ash på t.ex. en V90 får man även med växelspak av kristall från Orrefors (sån växelspak i kristall har jag idag på min V90, vacker växelspaksknopp).
Har fått testa Wool Blend i en V60 Cross Country ett tag nu. Bortsett från en snygg look upplever jag sätena som bekväma och mjukhetsmässigt i stil med Volvos vanliga tygklädsel - nu har man även blivit van vid snabb sätesvärme. Tyget känns fast och verkar inte ha samma tendens till att bli töjt, trött eller missformat likt en del annan klädsel. Har inte spillt något på sätena och vet därav inte hur de är att rengöra.

Tygklädseln City Weave Blonde är något utöver det vanliga och faller den dig i smaken gör du enklast i att välja den. Är det främst mönstret och inte endast färgtonen som lockar kan jag tipsa om City Weave Charcoal som är än mer ovanlig. City Weave upplevde jag annars som väldigt lik Volvos övriga tygklädsel genom att vara mjuk, underhållsfri (tills att olyckan är framme) och ett plus med City Weave är att ”SPA-vecket” i stolen kommer synas mindre tack vare mönstret.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]