Moderator: Moderatorer

#1529443
@EbbevonVolvo, Ja det kanske är det att det blev för "glatt" med medlet även på torkarna. Kör med de som säljs hos Bilvårdsbutiken (Bollnäs). Det du beskriver låter som när man provade Sonax flytande vax på framrutan för länge sedan

https://www.bilvardsbutiken.se/glasfoer ... ling-.html
https://www.bilvardsbutiken.se/glasfoer ... 75003.html
#1529454
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Ja det kanske är det att det blev för "glatt" med medlet även på torkarna. Kör med de som säljs hos Bilvårdsbutiken (Bollnäs). Det du beskriver låter som när man provade Sonax flytande vax på framrutan för länge sedan

https://www.bilvardsbutiken.se/glasfoer ... ling-.html
https://www.bilvardsbutiken.se/glasfoer ... 75003.html
Den första du länkade till, AQUA GUARD GLASBEHANDLING, har jag använt. Fungerade helt perfekt, men avtog mycket snabbt. Kan vara så att skumtvättmedlet jag använder tog hårt på behandlingen.

Kände nu på rutan och den känns väldigt trög, inte alls hal!
Ska tvätta rutan och se om det hjälper.
#1529493
Tvättat bilen, då det behövdes efter sådär 6 månader med samlad salt, fåglarnas avföring samt asfalt. Så nu skiner pärlan igen, för stunden. Men den bli nog smutsig på nytt inom snar framtid, då det har börjat snöa på nytt. Bilen är en s60 2.5t 2006, steg 2 optimerad.
#1529516
Sol, fint väder, tanka, tvätta och den blev så fin - Igen!

Angående torkarna och rutan så hjälpte det med tvätt.
Märkligt ändå att på våt ruta så studsade dom men inte på torr ruta. :-/
Men nu flyger vattnet av när man kommer upp i drygt 50 km/h. :-)
#1529532
@Daniel78, Som Ebbe skriver så flyger vattnet/regnet bort av sig själv. Enligt mig mycket behagligare att köra i regn och inte alls samma behov av torkarna. Inbillar mig att rutan inte fryser på samma sätt med men inget jag skulle ta gift på :)

-
Satte biltemas skyddsfilm på insteget bak. Hade samma tidigare men den klipptes till i all hast för ca 2 år sedan och ville lossna lite på sidorna. Denna har jag rundat av i kanterna så lossnar den inte, inte lika lätt i alla fall. Värmde den med så det formades så denna har större potential att bli kvar. Lurade även på om man skulle klä in lastskyddet till bakluckan. De få märken som finns kommer från förra ägaren så kanske inget större behov där ändå. Upptäckte att den går ta bort helt med ett falsben så den går ju ta bort om man val klä hela eller få den omlackad

.
IMG_5809.jpg
IMG_5809.jpg (3.08 MiB) Visad 628 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1529533
Fick bli ett byte av ena parkeringssensorn bak, bilen har klagat lite till och från. Så får vi se om den är nöjd med det hela nu :-D

Lätt nog att byta, så man ångrar att man inte tog alla fyra :P
#1529536
Körde förbi en Ingo-mack nu i eftermiddags och såg att de hade sänkt priset med runt/drygt 1:-, så det passade bra att hinka i lite.
Har dessutom bytt batteri i båda nycklarna (2 st/nyckel), känns som att 15:- batterierna kan fungera bra. :-)
#1529542
Åkte förbi en mack i morse och såg priset var över 20 kr för bensin, påväg från jobbet tänder sig reservlampan och ser att Ingo sänkt priset, perfekt att fylla upp till fullt. Har annars monterat nätfickor i bagaget, samt lämnat in Polestar splitters för lack som borde komma tillbaka när som helst.

Kanske borde byta batterierna i nycklarna.. haft bilen i mer än 2 år utan att byta och det har fungerat hittills.
#1529574
Micce1980 skrev: tor 02 feb 2023, 16:08 @Daniel78, Som Ebbe skriver så flyger vattnet/regnet bort av sig själv. Enligt mig mycket behagligare att köra i regn och inte alls samma behov av torkarna. Inbillar mig att rutan fryser p samma sätt med men inget jag skulle ta gift på :)
Tack för förklaringen :-)

Försökte tå bort hjulen av servopumpen idag för att komma åt lagret. Sitter fast som…… :mad:

Lånade avdragaren av en kompis och försökte att göra detta utan muttermaskin. (Har varit rätt för att skada avdragaren) Ingen chans. :-(

Avdragaren är till amerikanska bilar och passar inte perfekt.
1949C38D-1CC4-4B48-8C3C-E686578F6987.jpeg
1949C38D-1CC4-4B48-8C3C-E686578F6987.jpeg (348.08 KiB) Visad 778 gånger
E8FA51CD-45CB-4CA5-8857-1697565552D4.jpeg
E8FA51CD-45CB-4CA5-8857-1697565552D4.jpeg (193.68 KiB) Visad 778 gånger
  • 1
  • 1725
  • 1726
  • 1727
  • 1728
  • 1729
  • 1845

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]