Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1529356
"Master volymen används ju när du skruvar på volym ratten" Är du säker att det är så? Jag anser att den översta stapeln visar volymrattens "läge" Ni får gärna rätta mig :)
#1529357
Många har problem med DAB radion för att DAB på många ställen inte är bra utbyggt. Dock harjag har inte sett några problem med FM på min bil.

För mig verkar det som att många som har problem inte jämför med DAB på samma platser och att detta är första gången de har en DAB radio. Det är betydligt sämre täckning med DAB radion.

Så om det är landsbygden som är problemet, har du kollar att du inte försöker lyssna på en DAB kanal, som helt enkelt inte ordentlig täckning där ute. Du kan välja att bara använda FM kanaler i systemet och då borde den fungera likvärdigt med andra bilar du haft.

Jag bor inte i Sverige, men här heter de flesta kanaler samma sak på både DAB och FM så du kanske använder en DAB kanal som inte fungerar bra där du bor.
#1529361
Jag gissar på att max streaming hastighet för SR Play är 192kbps men 320kbps vore intressant ( MP3-standard ) Menar du att Tuneln kan streama 320kbps från SR?
#1529384
LJN skrev: ons 01 feb 2023, 13:00 Jag gissar på att max streaming hastighet för SR Play är 192kbps men 320kbps vore intressant ( MP3-standard ) Menar du att Tuneln kan streama 320kbps från SR?
Det finns stationer som kan streama 320kbps i TuneIn som typ TranceBase.FM finns säkert många fler. SR har jag ingen riktig koll på men säkert mer än DAB radio som aldrig ligger över 96kbps.

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]