Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1528756
Vet inte men det har inte med Ryssland att göra så i den här tråden kommer vi inte utforska det
Användarvisningsbild
av lennarte
#1528758
Vi svenskar är ett tålmodigt folk. Dom som skriker och bråkar är inte etniska svenskar. Det "ligger" inte för oss att göra så....
Nu får jag väl f--n för detta...... :-o
av Lövet
#1528761
Vi förstår men behöver inte gå så mycket djupare åt det hållet. Den här paludansoppan har inget med rysslands invasion att göra.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1528771
Lövet skrev: fre 27 jan 2023, 20:36 Den här paludansoppan har inget med rysslands invasion att göra.
Fast nu skriver många tidningar att Paludan använts i en rysk påverkanskampanj mot Sverige, för att förhindra vår Nato-anslutning och för att öka terroristhotet mot Sverige. Det är kanske så Ryssland arbetar? Vi blir anfallna ”by proxy” av andra terrorister.

Frick, som sponsrade Paludan, har kopplingar till Ryssland och har skojat om att hans boss är Putin.

Paludan skulle nu bränna Koran utanför både turkiska och ryska ambassaden, så han pekar ju tydligt på Ryssland. (Och han skulle bränna utanför moské och jag antar att det är mer hans ”egen grej”.)

Så, jo, den här Paludansoppan har med att göra ”om ryssen kommer”…

Läs denna artikel. Den är faktiskt väldigt intressant.

https://lansinginstitute.org/2023/01/24 ... e-country/
av Erik Å
#1528776
Allinug skrev: fre 27 jan 2023, 21:33 ..Frick, som sponsrade Paludan, har kopplingar till Ryssland och har skojat om att hans boss är Putin...
Haha, precis vad jag misstänkte! Att Paludan retar upp Turkiet spelar Putin rakt i händerna.. Och vi korkade svenskar spelar glatt med utan en tanke på konsekvenserna.
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1528784
Lövet skrev: fre 27 jan 2023, 17:59
Allinug skrev:Nej, hemsidan är nere. Men man kommer in på internetbanken.
Fortfarande nä
Det var inte Turkiska Islamisthackare som knäckte Swedbanks hemsida. Det var för man öppnade möjligheten för 4 miljoner svenskar att registrera sig på sidan för att få ut elstödet 🤣😅😪😂🤪
Användarvisningsbild
av Allinug
#1528948
VolvoB20 skrev: fre 27 jan 2023, 23:23
Lövet skrev: fre 27 jan 2023, 17:59
Allinug skrev:Nej, hemsidan är nere. Men man kommer in på internetbanken.
Fortfarande nä
Det var inte Turkiska Islamisthackare som knäckte Swedbanks hemsida. Det var för man öppnade möjligheten för 4 miljoner svenskar att registrera sig på sidan för att få ut elstödet 🤣😅😪😂🤪
Säkert bidrog elstödet till störningarna. Türk Hack Team tyckte nog att det var lätt som en plätt, och de har också tagit på sig aktionen.

Vad jag förstår så är Türk Hack Team en nationalistisk hackergrupp. Angrips Turkiets nationalstat, så ger de igen.
av Lövet
#1529349
"I en intervju i SVT:s Morgonstudion beskrev Pontus Johnson, professor och en av Sveriges ledande cybersäkerhetsexperter, de turkiska hackarna som ”ideologiskt drivna amatörer”.
– Det krävs teknisk kompetens och ofta även tid för framgångsrik hackning, och jag är inte övertygad om att Türk Hack Team har tillräckligt av dessa resurser, säger han senare till SVT Nyheter."
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 111

Om framhjulen spinner är där väl […]

Man kan ju jämföra ohm-värdet man f[…]

https://www.biltema.fi/sv-fi/bil---mc/bilreservdel[…]

Finns frästa block som sätts över &[…]