- mån 26 nov 2007, 18:48
Imorse när jag kom ut till pärlan hade någon dragit en repa på förarsidan från bakljuset till backspegeln. Jag kan inte med ord beskriva hur arg o ledsen sånt gör mig. Det är i anslutning till min lägenhet som det finns ett antal friparkeringar, dock färre än det finns lägenheter i närheten så parkeringen är alltid full. Förmodligen någon som ansåg att jag tagit hans plats som blev arg och bestämde sig för att visa att skrämma bort lite folk. Jag har vid 3 tidigare tillfällen fått stora baksnusar på fönsterrutorna. Bilen bredvid hade dom skrivit i smutsen på bakrutan "flytta bilen för fan!"
Nu till min egentliga fråga. Bilen som är lackad i färgen ljusblåmetalic kommer naturligtvis behöva lackas om och jag har hört att just ljusa metaliclacker är väldigt svåra att få till bra, så med största sanorlikhet kommer det bli skiftningar i färgen mellan den nylackade och den gamla färgen. Stämmer detta? T.ex. alla som lackat bröstlister, då borde det blivit skiftningar i färgen där med?
Nu till min egentliga fråga. Bilen som är lackad i färgen ljusblåmetalic kommer naturligtvis behöva lackas om och jag har hört att just ljusa metaliclacker är väldigt svåra att få till bra, så med största sanorlikhet kommer det bli skiftningar i färgen mellan den nylackade och den gamla färgen. Stämmer detta? T.ex. alla som lackat bröstlister, då borde det blivit skiftningar i färgen där med?