- sön 25 nov 2007, 23:39
som rubriken säger så har jag problem med överväxeln på min 740 87 med B230F motor och M46 låda, problemet är det att när det är kallt ute och jag kör ut på motorvägen och ska lägga i överväxeln vid ca 90 så går den inte i alls lampan tänds inte heller, men om jag då kör en bit på fyran i ca 120 och testar ö-växeln igen några minuter senare så kopplas den in och fungerar utan problem den kopplar inte ur sig eller nåt. och när jag sen kört bilen till göteborg och gjort ett ärende och sen när jag åker hem och kommer ut på motorvägen igen och lägger i ö-växeln vid ca 90 så kopplas den in direkt när jag trycker på knappen, detta symptom har jag bara när det är kallt ute, är det varmt ute så kopplas den in direkt som när jag kört bilen en bra stund när det är kallt.
så nu undrar jag vad är det jag kan kolla för att kanske hitta felet? några tips på vad som brukar krångla?
fungerar som sagt helt felfritt när det är varmt ute men krånglar bara när det är kallt
så nu undrar jag vad är det jag kan kolla för att kanske hitta felet? några tips på vad som brukar krångla?
fungerar som sagt helt felfritt när det är varmt ute men krånglar bara när det är kallt

- By oldtimersmc