Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

El ingår hemma i garaget jag hyr. Men säkert ingen kostnad för dom än så länge då det bara är en hybrid. Lär väl ändras framöver.
Själv funderar jag på att ställa in avfuktare och frysbox men inte kommit till skott.
fjohan82 skrev: sön 25 dec 2022, 19:25 :-o :-)
Det är en stor gåta för mig hur en sådan bil kan 'bli godkänd' att sälja.. men kapitalismen tillåts ju vinna allt som oftast, mot bättre vetande.. Bara en sådan simpel (men livsavgörande i värsta fall) sak som att blinkersen styrs med knappar som roterar med ratten.. 'Kul', ja möjligtvis.. Sund utveckling, nej.. Då hade det varit bättre med 'dåtidens' moderna ratt ala Citroën, även om inte heller den kanske borde kvalat in att bli godkänd m a p trafiksäkerhet 🤔
Det handlar ju om att ta ut svängarna och den kommer garanterat med andra rattar så småningom, elon är en entreprenör med visioner och drömmar som han förverkligar.
Det ska gå att beställa bilen med konventionell ratt från fabrik tydligen.
Positiv recension och att ratten är annorlunda är ju faktiskt inte alls elbilsspecifikt, hade kunnat sitta i vilken bil som helst. Precis som många andra klagomål på elbilar som egentligen drabbar alla bilar, (soppatorsk, startar inte om 12V är slut osv). Egentligen klarar sig ju 12V. bättre eftersom den har underhållsladdning när bilen laddas.
Sån där flygplansliknande ratt som inte är rund ser cool ut, men verkar rätt opraktisk med blinkreglagen på den Tessla som visades i videon. Kanske "rattknopp" på ena hörnet på "pilotratten" kan rädda dan vid behov av snabba rattvridningar? Nästa steg blir väl en bil utan ratt? Så småningom i alla fall. Så bra (säger nog somliga), man slipper styra själv och kan använda tiden till annat medan bilen kör själv...
Pang, krasch...
Tänkte inte på att den situationen skulle kunna uppkomma, sa biltillverkaren om orsaken till "olyckan" med den självstyrande/självkörande bilen. (Jag skojar bara.)
Personligen tycker jag en rund ratt funkar förträffligt, i alla fall så länge man får styra bilen själv vill säga.
Att Formel-1 bilar har en sån här specialratt som inte är rund kan jag förstå men i en vanlig personbil är det svårt se varför man bör ha det. Nån som ser fördelarna för oss vanliga "Svensson" i en vanlig personbil?
Snabba undanmanövrer med stora rattutslag...
Fickparkera och snurra på ratten...
Vända snabbt och snurra på ratten...
Om ratten är i läge upp och ner kan ev. knappar på ratten funka tvärs om...
Handskar av på vintern... med en sån fyrkantig Tessla-ratt, annars lär man väl inte kunna trycka på knapparna med precision annars?
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 346
  • 347
  • 348
  • 349
  • 350
  • 445
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]