Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1522639
Ska du byta till polybussning där måste du (så vitt jag vet) behålla originalhöljet ändå så i sånna fall är det bara gummi du ska ha sönder/bli av med. Metallen kan annars snittas med tigersåg efter att man fått ut cylinder och gummi, för att sedan knackas ut med hammare och kil. Den sitter inte så farligt men är inte lättast att byta.
av S80_140HK
#1522690
Det går att byta dom utan press, bytte mina med hjälp av ett skruvstäd och lite våld. Men visst, press underlättar mycket ;-)
av Wille100
#1522696
Okej, det är inte polybussning jag har köpt så att få bort den kan inte vara något problem då, ska försöka knacka den nya på plats försiktigt!
Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]

Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]