Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1522639
Ska du byta till polybussning där måste du (så vitt jag vet) behålla originalhöljet ändå så i sånna fall är det bara gummi du ska ha sönder/bli av med. Metallen kan annars snittas med tigersåg efter att man fått ut cylinder och gummi, för att sedan knackas ut med hammare och kil. Den sitter inte så farligt men är inte lättast att byta.
av S80_140HK
#1522690
Det går att byta dom utan press, bytte mina med hjälp av ett skruvstäd och lite våld. Men visst, press underlättar mycket ;-)
av Wille100
#1522696
Okej, det är inte polybussning jag har köpt så att få bort den kan inte vara något problem då, ska försöka knacka den nya på plats försiktigt!

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]