Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nihe45
Hej. Har en xc 70 2002 med 2.4 l bensinmotor. AC trycksensorn som är monterad på torkaren fungerar inte längre. Får det beskedet av felkodsläsaren. Hur kommer man åt att byta sensorn? Når man den underifrån genom att ta bort kylarens underkåpa eller måste man ta bort fronten? Sensorn i min bil som är tillverkad i februari 2002 är troligen monterad ovanpå torkaren. Har sett att sensorn på något nyare bilar (2004) är monterad nertill på sidan av torkaren och mera lättåtkomlig underifrån. Var sensorn i min bil sitter går inte att se. Tacksam för tips hur man enklast gör. / Nils Hedström
Har nu försökt att komma åt AC trycksensorn underifrån men konstaterar att det är omöjligt den vägen. Återstår att montera bort fronten för att komma åt sensorn. Eller går det att montera bort höger framlykta utan att ta bort fronten och komma åt sensorn den vägen? / Nils Hedström
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]