Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1521360
dpd Parcel Tracking
An error has occurred!
Unfortunately our parcel tracking service is not available at the moment, but we're working on it. Please give our technicians a little time to find a solution. Thank you.
Jag har fått sms om att mitt paket är på väg från Skruvat, men hur gör jag för att kommunicera med dom som åker ut med paketet!? Jag trodde det levererades till ombudet som det brukar göra när man får paket! Men jag blir osäker!

Jag tittar igen och sms:et hänvisar till ett annat kolli-ID och till ups.com ...

Det ska finnas ett forum på Skruvat, men nu hittar jag inte den länken!? Eller blandar jag ihop saker?

* * * * *
Mitt paket finns på UPS och levereras på måndag enligt hemsidan. Jag köper nästan aldrig saker på Internet, vad händer om jag inte är hemma med UPS? Lämnar dom paket på posten, till ombudet, eller är det retur till avsändaren?

Lite stressigt detta, känner jag.
Köper ni från Skruvat, eller annan webbplats för all del? Lägger dom paketet utanför dörren? Om man ber om det...?
#1521361
Ring ups kundtjänst. Om de ska lämna vid dörren tror jag du måste skicka en underskriven fullmakt (fax typ :oops: )
De brukar kunna lämna hos grannarna om man bara säger att till. Chauffören måste få kvittering med namnteckning annars åker paketet tillbaka till terminalen..
Mem man borde ju rimligen kunna styra om till utlämningsställe om man ringer
Vid närmare eftertanke är det nog DHL jag har trasslat med mest, inte UPS :-)
Senast redigerad av 2 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
#1521363
Tack! Jag blev lite stressad av dessa saker nu, men jag har en idé som nog ska passa...
Jag vet inte varför Skruvat inte kan vara lite tydligare med dessa saker. Jag vill inte bidra till dålig arbetsmiljö för chauffören som ska leverera. Det är det så många andra som gör...! Det får ju räcka med det!

Bra att du hjälper! Tack!
#1521423
UPS brukar (eller har hänt 2 gånger) bara lämnat paket utanför min dörr utan underskrift

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]