Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fitur
#1521245
Jag skapar ytterligare en tråd för att särskilja ämnen. Torkarbladen på min nya begagnade bil är helt slut så jag tänkte beställa nya omgående. På Mekster finns enbart Valeo, antingen uppvärmda eller ouppvärmda för 1409kr respektive 689kr paret, vilket låter extremt dyrt.
Vilka torkarblad föreslår ni och ser ni någon fördel i uppvärmda?
av RobbanH
#1521257
Det finns alternativet att endast köpa gummit , alltså inga blad/hållare eller dyl. Ett billigare alternativ framförallt om man då har eluppvärmda torkarblad.
Gummit tas av och trär på det det på de befintliga bladet, lite som att byta en fönsterlist i ett befintligt spår. Finns att köpa hos din Volvohandlare. Ett lite pilligare men prisvärt alternativ.
av RobbanH
#1521261
För info , om du köper hela blad bör du köpa modellen som sitter på nu , alltså uppvärmd eller icke uppvärmd. Detta ser du om det går in elledningar in vid torkarbladsfästet eller inte.
Byter man bara gummit behöver man inte bry sig om detta.
av fitur
#1521359
Jag ska till Upplands Motor imorgon för att kunna lägga in bilen i mobilappen och tänkte höra om torkarbladen då. I annat fall använder jag @js1:s länk.

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]