Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Johnny Wishbone
#1519819
Har också lite vibrationer runt hundra.
Trodde det var däcken men tycker inte det är samma typ av vibration som vid obalans. Tur man har nybilsgaranti om det är något som blir värre med tiden.
Ljudet har vid ett par tillfällen försvunnit.
Inget blinkersljud, parkeringsvarnare och media spelare, totalt ljudlöst.
Har hoppat igång igen vid nästa "start" av bilen.
Android automotive är ganska buggigt och det verkar gå segt på uppdateringsfronten att lösa buggarna.
Volvo cars appen är under all kritik.
Många funktioner finns ej och dom funktioner som finns fungerar lite si och så.
av Moody
#1519955
Henry_Fågeljazz skrev: tis 15 nov 2022, 19:19 Vet inte om dessa frågor varit uppe i forumet. Lite svårt att få en överblick.

Har kört XC40 P6 2023 några dagar nu och har samlat på mig lite funderingar och har en del frågor.

1. Den interiöra belysningen verkar inte så påkostad. Ingen belysning i dörrfack. Inga belysta paneler. Inte ens belysning i facket för mobilen. Ännu mindre några läslampor i baksätet. Verkar dessutom som om belysningen vid golvet fram inte är led. (Kan iofs vara led med en speciell färgtemp.) Har för mig att interiörbelysningen i äldre XC40 var mer avancerad. Sammantaget känns belysningen väl spartansk för en vagn i denna prisklass.

2. Jag hittar inget reglage för ljusstyrkan på displayerna. (Inget "tumhjul") Kan vara jag som inte letat tillräckligt iofs. Kanske döljer det sig i någon meny.
1. Vi har också en Ultimate så jag gick ut och kollade i våran som referens och i den är det belysta paneler, belyst golv fram, belysta dörrfack, belyst mobilfack, belysning i fack under armstöd, läslampor 2 fram och 2 bak.

2. I centerdisplayen, under Inställningar, Reglage, Interiörbelysning finns två inställningar. En för ljusstyrka och en för Intensitet (vad det nu är för skillnad)

Hur är det med exteriörbelysningen på din? Har du markbelysningen under framdörrarna och belysningen i dörrhandtagen, eller saknar du detta också?

Märkligt att det kan vara sån skillnad på grund av olika klädsel om det nu är det det beror på. Framgick inte när vi beställde i alla fall.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1520771
Frånvaron av ljuspunkter i interiören är väl inte ett jätteproblem med tanke på världsläget. :-(

Kan säga att jag i övrigt är nöjd med min nya vagn. Har dock en fråga angående Spotify i min Volvo.

Hur får jag fram en komplett albumlista när jag söker på en artist? Funkar på dator och telefon men inte i bilen. Får bara upp ett urval av artistens album.

Någon pratade om on call appen och jag kan hålla med. Den känns inte super. Det blir inte bättre av jag har ett fordon till installerat på mitt ID. :bored:

Vänliga hälsningar
Henry
av ppcrulez
#1520871
Fick min bil i veckan. XC40 P6 plus. Kan också ibland uppleva några diffusa "vibrationer" runt 100. Verkar försvinna om det är nedförsbacke.

Känns inte heller som däckvibrationer.

Annars mycket nöjd... men interiörblysningen kunde ju varit lite mer påkostad :-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1521001
Hade en xc40 b4 hyrbil nu. Med tyg. Gällande interörbelysning - Det var mörkt som Mordor :-/
Däremot trevlig drivlina. Men 1l mil är ju rent fånigt
Användarvisningsbild
av Johnny Wishbone
#1521281
Någon mer som har "problem" med att bromsarna fastnar så det släpper bitar från beläggen? Har hänt 3 gånger nu på mindre än två månader som vi haft bilen. Hittade ett amerikanskt forum där flera har detta problem. Vilket resulterat i att dem flesta har fått belägg och bromsskivor bytta på garantin. Ska förbi min tekniker på Volvo idag och kolla vad som gäller.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]