Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Handbromsen har laggt av. Dottern hade samma fel på sin v90 my18 va kabelbrott..
av oldtimersmc
Oj glömde Om ni varit med om de problemet var kan tänkas kabelfelet vara?
av GoranP
Vänster bakbroms.
Enligt burgaren verkar det ha blivit ett standardfel.... han hade minst 3 st tidigare samma månad som min.
V90 T8 -18
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vill minnas att jag läst att de tagit fram en ny kabel för att slippa detta framöver.?. Om så kan man tycka att de borde byta dessa vid service för ja TS är inte helt ensam på torpet där

Edit:
En här har skrivit så kanske detta jag läst "Nu minns jag inte exakta detaljerna, men problemet var med en kabel för parkeringsbromsen bak (oklart sida). Verkstaden klippte kabeln och skarvade på en ny bit kabel och det har avhjälpt felet. Teknikern visade felet i Volvos servicesystem och detta var rekommenderad åtgärd, så man kan ju anta att det är ett känt problem"
av oldtimersmc
Ingen som vet var brottet brukar sitta?
av oldtimersmc
Nu vet jag.
Har en Icarsoft och den skvallrade om att det var vänstra sidan son fallerade, plockade ut innerskärmen och gnagde lig in i kabeln som går från kl 1830 till 2300 i hjulhuset.
Klippte de två kablarna och skarvade i 2 nya som fick följa den gamla kabelstammen ( OBS! ABS kabeln går i samma kanal så klipp inte rätt av!).

Klippte sedan ca 5 cm från kopplinen till elmororn och satte in några kabelskor där för enkel körning av elbromsen vid behov.
strajpade fast kablarna (drog på krympslang över dem) sen så funkar allt som vanligt enkelt så "bryggade jag över det skadade partiet.

Dagens lågfriktionsoptimerade oljor är […]

Svårlösta vibrationer

Aha, du menar att själva monteringen blir int[…]

Släpper vatten

Känn om det är blött under mattorna[…]

Uppdatering går inte in?

Bilen ska ha minst 40% laddning o bilen mås[…]