- fre 14 okt 2022, 14:51
Volvo_herrgårdsvagn_vid_herrgård.jpg (5.3 MiB) Visad 2611 gånger
Dubbdäck_Hakkapeliitta_10_på_fälg_5-Spoke_Black_Diamond_Cut.jpg (4.22 MiB) Visad 2611 gånger
Har varit is på bilrutan några mornar här i Värmland. Fick tid hos mitt däckhotell idag 14 oktober -22 att byta till vinterhjulen. Kl. 07:00 påbörjades hjulbytet och var klart 20 minuter senare. Just idag är det rätt milt, i morse en handfull plusgrader och nu på em. runt 11 plusgrader. Men skönt ha vintersulorna på bilen.
Var iväg under lunch och köpte en take away, passade då på att ta ett foto på min bil. "Herrgårdvagn vid herrgård". Ha, ha det var ett tag sen vi kallade kombi för herrgårdsvagn... Nån som minns när kombi blev den nya beteckningen för herrgårdsvagn? Om nån undrar så kör jag på Nokian Hakkapeliitta 10 dubbdäck. Funkar bra här i mina trakter där det oftast är hyfsat med snö och is på vintern.
Var iväg under lunch och köpte en take away, passade då på att ta ett foto på min bil. "Herrgårdvagn vid herrgård". Ha, ha det var ett tag sen vi kallade kombi för herrgårdsvagn... Nån som minns när kombi blev den nya beteckningen för herrgårdsvagn? Om nån undrar så kör jag på Nokian Hakkapeliitta 10 dubbdäck. Funkar bra här i mina trakter där det oftast är hyfsat med snö och is på vintern.
Bilagor
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.