Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pidde54
#1507591
Hej!
Jag är ny på forumet och undrar var ni hittar beräknad leveransvecka?
Jag beställde en C40 Recharge i mars och har använt volvocars-appen men i den har hittills bara stått MY23 och månad (oktober) som nu dessutom bytts mot en ”friskrivning” i form av att Volvo inta kan ange specifik lev.tid
av powerup
#1510635
Lite i samma sits, beställde en XC40 Recharge P6 i mars via Care by Volvo. En tid stod det januari-2023 men nu bara nåt om komponentbrist...

När beställde ni som nyligen fått en bil?
av Gunner
#1514437
Börjar bli lite löjligt och skeptiskt, minst sagt!
Beställde i Augusti och fick besked om leverans innan december. Sedan hörde säljaren av sig och påstod att den skulle komma i slutet på oktober. Sedan enligt leveranssidan V42 och nu idag V49!! Meddelade säljaren att jag tvivlar på denna sidan nyår och frågade om bonusen. Inväntar svar i frågan. C40 Ultimate fwd och fjordblå.
//Mats
av jaronsso
#1514467
Jag vet att Gent fått upp farten, sista veckorna, men beställde du i Augusti är det högst tveksamt om du får den på denna sida av 2022.
Ett halvår lev.tid ska du nog räkna med för en C40. Står ju även på Volvos byggsite.
XC40 har längre levtid.

Förutsatt du inte får en som handlaren redan lagt beställning på tidigare.

Själv väntar jag på en XC40 som beställdes i december 2021... :-)
Den beräknas komma om ca fem veckor.
av SverreK
#1514517
Hej

Beställde en XC40 Core edition MY23 i januari. Nu står leveranstid v45 (flyttat ett par tre gånger) men har legat stabilt på v45 ett tag nu. Fick i slutet av augusti mail att bilen börjat produceras. Beräknad leveransinfo hittar jag när jag trycker på en länk (knapp) i ett mail från VolvoCars.

Edit: Bilen kom något tidigare, och jag hämtade den i onsdags. En fin bil att köra med lite sturskt utseende. Positivt överraskad så här långt. Lite orolig för räckvidden, men har så här långt inte varit under 50 % på batteriet.
Senast redigerad av 2 SverreK, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1517166
Vi beställde en XC40 Pure Electric via CBV den 25 september. Vi har ännu inte fått någon planerad leveransvecka, en månad senare. Hur lång tid ska man behöva vänta på detta?
av Blixt40
#1517927
Jag beställde en i juli, fortfarande inget planerat datum. I kontakt med CBV så får jag till mig att det ska troligtvis dimpa ner ett datum i början på december, så räkna med 4-5 månader. Mvh
av Blixt40
#1517949
volvoamatören skrev: fre 04 nov 2022, 23:58 Ok. Intressant. Uppdatera gärna här när du fått planerat datum och vilket datum det blir!
Det ska jag absolut göra.

Är det någon här inne som möjligtvis fått sin MY23 pure electric levererad än? Isåfall vad blev den totala leveranstiden för er?
av SverreK
#1518032
Jag fick bilen i onsdags (3/11). Beställde i mitten på januari 2022. Så ca 40 veckors leveranstid. Men faktiskt väl värd att vänta på. Ett stort tekniksprång jämfört med mina bilar jag körde tidigare.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]