Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1514719
Nu var det även dags för mig, haha fan detta är ju ett skämt. Skulle förvärma bilen i förrgår. Var 13 grader ute, får felmeddelande i appen att ”det är tillräckligt behagligt i bilen redan”, sen när anser Volvo att 13 grader är behagligt. Försökte flera gånger men gick inte så gav upp och sket i det.

Gick ut till bilen och körde iväg med 20 grader inställt, blev aldrig varmt så slog på tillskottsvärmaren (kört med den av för att köra lite mer ekonomiskt och fungerat bra). Hände ingenting, drog upp till 25 grader, fortfarande kallt.

Tråkig upplevelse första gången man köper en Volvo, haft bilen i en månad och kommer ha haft den inne på verkstad en andra gång sedan jag hämtade ut den för en månad sedan.
#1514784
Keno13,
Tråkigt. Måste väl vara nåt mer allmänt fel i vissa Volvo Plug-In hybrider som är ganska nya? Jag har en MY22 Plug-In hybrid och på den funkar värmen utan problem, men jag har bensinvärmare, inte helt elbaserat värmesystem. Hoppas de fixar din bil på garantin snarast. Börjar bli kallt nu, var nära nollan häromdagen på morgonkröken där jag bor. Brr... Vinterdäcken åker på om en vecka här också.
#1515316
Fick min elvärmare utbytt idag.
Min servicetekniker hade tagit hem en ny (ersättningsmodell) i förväg då han tydligen hade fler på gång som skulle åtgärdas.
Så det ska inte vara samma som kom med bilen från början så förhoppningsvis återkommer inte problemet.
Väldigt nöjd med hanteringen som tog knappa timmen :-)
#1515413
En undring, hur upptäckte ni era problem? Jag tex idag testade dra på 25 grader (tillsatsvärmaren på). Men känns knappt som de blir någon värme, kommer lite men inte mycket.
T ex i min passat 2017 så börjar jag svettas om jag drar på 25 grader.

Finns frästa block som sätts över &[…]

Löjliga priser XC70

... men kan ju bli husbil framgent... Så so[…]

Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istä[…]

Hej kära Volvoägare! Jag har ett proble[…]