- sön 02 okt 2022, 17:21
#1514093
Eftersom system är igång sedan mer än 15 år är det ju väl beprövat. Eftersom den är sattelitbaserat är det väldigt flexibelt, i Tyskland kunde man ju tex över en natt 1 Juli 2018 utöka skatten från att bara gälla motorvägar till att gälla alla staliga vägar med ett knapptyck. Man kan styra systemet på fordonstyp, plats, vägsträcka och tid på dygnet helt dynamiskt.
EPSON skrev: ↑sön 02 okt 2022, 14:06Det får du fråga politikerna om, men man kan ju gissa att de vill att tillräckligt många går över till elbilar innan de släpper bomben att att även elbilar kommer drabbas av höga skatter (när inkomsterna från bensin/diesel droppar), annars finns ju risken att hypen att byta till elbil tappar tempot.VolvoB20 skrev:Skulle det vara så som du hävdar, vad är då problemet med att politikerna tvekar inför en massiva miljökatastrof som stundar?Lövet skrev: ↑sön 18 sep 2022, 17:03 Hur har du tänkt att elen ska veta om den används i en spis, radiator eller en elbil?Omöjligt att göra via elen man laddar. Detta har diskuterats innan här.
inom EU verkar ju råda en samsyn att det kommer hanteras med hjälp av tids och lägesstyrd beskattning av fordonsflottan i framtiden. Systemen är redan färdig, bara att trycka på knappen när politkena vågar, systemen i drift sedan många år tillbaka för fördon äver 3,5 ton, tex i Tyskland.
Eftersom system är igång sedan mer än 15 år är det ju väl beprövat. Eftersom den är sattelitbaserat är det väldigt flexibelt, i Tyskland kunde man ju tex över en natt 1 Juli 2018 utöka skatten från att bara gälla motorvägar till att gälla alla staliga vägar med ett knapptyck. Man kan styra systemet på fordonstyp, plats, vägsträcka och tid på dygnet helt dynamiskt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.