Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1513810
Nico1975 skrev:Har beställt XC60 Recharge T8 Ultimate Dark i Denim Blue i juni men har inte fått något från Volvo där man kan följa upp beställningen. Säljaren säger att jag kan göra ändringar fram till november (tillägg, ändra färgen,mm). Är XC60 inte tillverkad i Kina nuförtiden? Jag måste ha bilen senast 1/3 2023. Det ta väl sin tid för att frakta från Kina (via Belgien?) till Sverige.
Någon som vet om XC60 tillverkas på fler ställe än Kina?
I USA, som nu är tillfälligt stängt?
av Gallaz
#1513875
Gallaz skrev: tis 27 sep 2022, 14:35 Wow! Undra hur lång tid den behöver hos handlaren om man leker med tanken att den kommer fram i denna vecka?
Fick just svaret själv…på fredag v.40 hämtar jag dem!
av Utsi
#1513897
Nico1975 skrev: fre 30 sep 2022, 14:52 Har beställt XC60 Recharge T8 Ultimate Dark i Denim Blue i juni men har inte fått något från Volvo där man kan följa upp beställningen. Säljaren säger att jag kan göra ändringar fram till november (tillägg, ändra färgen,mm). Är XC60 inte tillverkad i Kina nuförtiden? Jag måste ha bilen senast 1/3 2023. Det ta väl sin tid för att frakta från Kina (via Belgien?) till Sverige.
Någon som vet om XC60 tillverkas på fler ställe än Kina?
Finns ju en fabrik i Torslanda så nog borde väl din bil tillverkas där?
av pumpnasare
#1513901
Gallaz skrev:
Gallaz skrev: tis 27 sep 2022, 14:35 Wow! Undra hur lång tid den behöver hos handlaren om man leker med tanken att den kommer fram i denna vecka?
Fick just svaret själv…på fredag v.40 hämtar jag dem!
Grattis Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av DmA
#1514333
Då hämtade jag ut min XC60 T6 Ultimate Recharge igår. Beställd 28 april.
Körde v60CC med loungepaket plus innan.
Saknar min V60 redan.
Besvikelse ganska omgående. Bilen levereras repig och med dörruppslag. Handlarn lägger ingen större kärlek på care-by-volvo bilarna känns det som.
Åkte direkt hem och polera upp och la på ett lackskydd.
Nya infotainmentsystemet är Markant mycket sämre an det gamla. Att stoltsera med att playbutiken finns men enbart ha ca 20 appar att ladda ner?
Google maps i all ära. Men inte det navigationssystemet jag vill använda.
Körjournalen är borta. Kul med tjänstebil!
Knapp brevid ratten för att låsa upp tanklocket? 2022? Men inte för laddluckan? Hur tänkte dom där?

Så då har jag fått gnälla av mig lite. All förändring möts skeppsism. Jag blir nog nöjd tillslut :)
av Lockis
#1514369
DmA skrev:Knapp brevid ratten för att låsa upp tanklocket? 2022? Men inte för laddluckan? Hur tänkte dom där?
Laddluckan är inte låst? Eller är detta något nytt?

Tanklocket är konstruerat såhär på laddhybriderna pga ångtryck då man inte tankar lika ofta som en ren bensin bil. Så anledningen till att det är inne i bilen är för att bilen ventilerar när du ska tanka och låser upp när den är klar.
av Zuktor
#1514387
perhall skrev: tis 04 okt 2022, 19:27 Laddluckan kan man låsa upp med knapp i förardörren (minns inte vilken, bilen ej här)
Jag hämtade ut min XC60 Recharge igår, finns ingen knapp att låsa upp laddluckan med.
Man trycker in laddluckan så öppnas den. Så var det även på min V60.
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 225

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]