Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1512057
Sidorutan på förarsidan går inte hela vägen upp och lämnar kanske 5mm mellanrum mot fönsterlisten, vilken bidrar till ett j-vla vindbrus i alla hastigheter över 70.

Finns det något stopp för rutan som går justera då man hör rätt tydligt att elhissen slår emot ett stopp på vägen upp.

Eller är det inte menat att fönstret ska sluta mot den övre gummilisten och istället ligga mot sidan? I så fall hur ändrar man vinkel på rutan?
#1513198
Antar coupedörren är samma som på cab, alltså ramlös ruta?

På coupebilar av olika fabrikat har jag noterat att sådana hissar ned rutan en kort bit vid öppning dörr och därefter hissar upp den efter stängning.
Jag antar då samma gäller Volvo, men jämför med passagerarsidan, där har du facit på hur det borde funka/se ut.

Felkällan räknar jag med är en mikrobrytare i låskistan, så den tror dörren ej är stängd.
Funkar släckning av kupebelysningen?
#1513806
Fönsterna är ramlösa precis som du säger, dock så åker dem inte ner vid öppning och har inte gjort från fabrik heller. Fönsterna täts mot sidan istället för att åka upp i listen. Problemet verkar vara att rutan ligger lite snett, då efter justering av dörren så sluter rutan inte helt tätt framtill.
#1535730
Lucif3r skrev: fre 30 sep 2022, 15:07 Är det någorlunda lika som på S/V70, vilket det borde vara tycker jag, så går det justera "lutningen" på rutan inne på skenorna. Du lär så klart bort med dörrsidan för att komma åt dock.
Vet du vart man kan få tag på instruktioner till en sådan justering? Eller är det relativt enkelt att lista ut själv?
Skulle behöva justera mina rutor på c70n.

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm